eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.banki[przeliczniki walut] Czyżby nowy lider i killer Polbanku › Re: Autodealing Aliora vs CZK (było Re: Czyżby nowy lider i killer Polbanku)
  • Data: 2010-01-15 14:48:35
    Temat: Re: Autodealing Aliora vs CZK (było Re: Czyżby nowy lider i killer Polbanku)
    Od: Marcin Lubojański <k...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Wielebny wrote:

    > Niestety najbardziej opłacalna jest wymiana przez kantory na granicy.
    >
    > Ze szczególnym podkreśleniem _na_granicy_ ponieważ kantory na granicy
    > skupują walutę, która jest następnie dyrtybuowana w głąb kraju do sprzedaży.
    > Swojego czasu sprawdzałem to dość dokładnie.
    >
    > Niestety ma to też swoje wady:
    >
    > (1) mała chłonność - jedna buda jest w stanie zwykle wciągnąć 20 - 30 kCZK
    > (2) częste braki gotówki - 'no kupiłbym, ale nie mam za co';
    > (3) lubią małe banknoty, 1000 to w zasadzie wartość graniczna, jeżeli chcesz
    > mocno negocjować;
> [...]

    Wymieniałem jakiś czas temu większą ilość CZK w Katowicach.
    Żaden kantor nie chciał negocjować kursu ale też nikt nie powiedział że
    to za duża ilość gotówki. Nie robili też min na banknoty 5k CZK.

    A tak BTW to czeskie pieniądze zmieściły się w jednej grubszej kopercie,
    polskie to pełny plecak.

    Pozdrawiam
    Marcin Lubojański
    jędrny biust