  • Data: 2012-09-07 21:07:39
    Temat: Re: Autoryzacja za pomoca karty debetowej
    Od: DooMiniK <bachus@bachus> szukaj wiadomości tego autora

    On 07/09/2012 19:57, Eneuel Leszek Ciszewski wrote:

    > "DooMiniK" 504a3c89$...@n...home.net.pl

    > EB i KB mają tokeny zainstalowane na komórkach.
    > Tokeny te pracują w offlajnie. Nie potrzebują karty
    > SIM, ale chyba potrzebują sprzętowego numeru telefonu.
    > (IMEI)
    >
    > Być może też aplikacje mobilne (Rajfi, Mille,
    > mBank, SyneC, BPH, Citi -- i wiele innych)
    > mają jakieś zmyślne metody weryfikacji typu:
    > klient wstukuje jakiś PIN, aplikacja dodaje
    > (jakoś cwanie, nie zaś arytmetycznie) czas
    > i datę, aby efekt tego sumowania wysyłać do
    > banku, który jakoś to deszyfruje.
    (...)

    (...)
    Ja w AIB (IRE) mam coś wielkości kalkulatora. Aby wykonać przelew
    na rachunek obcy (taki, co nie jest zapamiętany na moim koncie):

    - loguję się do swojego konta przez stronę
    (muszę znać login / hasło i x4 ostatnie cyfry numeru telefonu)
    - wbijam dane do przelewu, system prosi o wsadzenie karty
    debetowej do 'kalkulatora'
    - wbijam PIN do karty debetowej,
    - wbijam ponownie 8 osatnich cyfr rachunku odbiorcy,
    - wbijam ponownie kwotę, jaką będę przelewać
    - system generuje jednarazowe hasło
    - hasło wbijam do komputera.

    Dość długi proces.

    --