  • Data: 2011-12-06 13:40:35
    Temat: Re: BGŻOptima Digipass PIN
    Od: "witrak()" <w...@h...com> szukaj wiadomości tego autora

    Piotr Gałka <p...@C...pl> wrote on
    2011-12-06_12:54

    > Użytkownik "witrak()" <w...@h...com> napisał w wiadomości

    > Nie sądzę, aby digipassy miały zegary rubinowe.
    > Te lepsze kwarce zegarkowe mają 20ppm fabrycznej dokładności
    > (najlepsze to chyba 10ppm).
    > 20ppm to 10 minut na rok.
    > Generatory z kompensacją temperatury dają chyba 1ppm, ale wymagają
    > kilku uA zamiast 300nA - zużyją baterię 10 razy szybciej, a
    > producent deklaruje 5 lat pracy, a dla tych wyprodukowanych od
    > 2011 10 lat pracy.

    Nie wiem, nie jestem z elektroniką na bieżąco, ale gwarancja
    stabilności częstotliwości kwarców dotyczy standardowego
    przedziału temperatur, zaś digi... i inne tokeny leżą zwykle w
    szufladzie w pokoju w temperaturze od 18 do 25 stopni (tylko w
    lecie do 28), a w tym zakresie mają pewnie o rząd wielkości lepszą
    stabilność. A co do baterii - teraz czip jest mikroskopijny, więc
    nawet te malutkie tokeny RSA (Eurobank, VWbank, Toyota itp) mają
    sporą baterię. Jeśli nie oszczędają i dają srebrowe, to nawet nie
    bardzo oszczędny token parę lat pochodzi...

    Oczywiście nie twierdzę, że w takim przedziale się nie
    rozsynchronizuje, ale te starsze (6-cyfrowe) są nawet przy
    1-minutowym czasie ważności na niecałe dwa lata (1000000 minut) i
    w tym czasie taka dokładność może wystarczyć (pomijając te z
    ogonów rozkładu Gaussa).