    From: "woy" <w...@a...w.sigu>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BIK, SKOK, BANKI SPOLDZIELCZE
    Date: Mon, 4 Jul 2005 15:00:46 +0200
    Sender: woy2702@uzytkownicy_idg

    Choć kaszka zimna i pielucha mokra, to nasza pociecha, Użytkownik, tak
    słodko gaworzy:

    > 2) Dlaczego banki spoldzielcze nie sprawdzaja klienta w BIK?

    Kto tak powiedział? Jedne sprawdzają, inne nie, jak to w życiu... To
    jest 600 samodzielnych banków, każdy ze swoim pomysłem na kredyty.

    > 3) Zwiezla roznica pomiedzy bankiem spoldzielczym, a nie spoldzielczym
    > (czyli chyba komercyjnym...)

    Podstawowa: w strukturze własności. BS to spółdzielnia, czyli na Walnym
    1 człowiek = 1 głos, niezależnie od ilości udziałów. Druga istotna:
    wielkość. Zdecydowana większość BS-ów ma kapitały własne < 5 mln euro,
    czyli podpadają pod specjalną ustawę o bankach spółdzielczych,
    ograniczającą ich działanie (konieczność zrzeszania w bankach
    zrzeszających, terytorialne ograniczenie dzialalności, niektóre produkty
    bankowe wymagają zgody banku zrzeszającego i parę jeszcze innych
    ograniczeń). Kilka największych banków pod tę ustawę już nie podpada i
    prawa mają takie same jak banki komercyjne.

    Jak zwięźle, to powinno wystarczyć. :)

    > Bede wdzieczny i sluze pomoca, gdyby ktos czegos chcial :-)

    Proszę bardzo.

    --
    woy
    (pisz do mnie tu: http://tinyurl.com/6mym8 )