  • 1. Data: 2005-07-04 11:31:08
    Temat: BIK, SKOK, BANKI SPOLDZIELCZE
    Od: " " <n...@N...gazeta.pl>

    Witam kasiastych! :-)

    Trzy pytania, troche wszystkie trzy z trzech roznych beczek...

    1) Czy SKOK ma dostep do BIK?
    2) Dlaczego banki spoldzielcze nie sprawdzaja klienta w BIK?
    3) Zwiezla roznica pomiedzy bankiem spoldzielczym, a nie spoldzielczym
    (czyli chyba komercyjnym...)

    Bede wdzieczny i sluze pomoca, gdyby ktos czegos chcial :-)

  • 2. Data: 2005-07-04 13:00:46
    Temat: Re: BIK, SKOK, BANKI SPOLDZIELCZE
    Od: "woy" <w...@a...w.sigu>

    Choć kaszka zimna i pielucha mokra, to nasza pociecha, Użytkownik, tak
    słodko gaworzy:

    > 2) Dlaczego banki spoldzielcze nie sprawdzaja klienta w BIK?

    Kto tak powiedział? Jedne sprawdzają, inne nie, jak to w życiu... To
    jest 600 samodzielnych banków, każdy ze swoim pomysłem na kredyty.

    > 3) Zwiezla roznica pomiedzy bankiem spoldzielczym, a nie spoldzielczym
    > (czyli chyba komercyjnym...)

    Podstawowa: w strukturze własności. BS to spółdzielnia, czyli na Walnym
    1 człowiek = 1 głos, niezależnie od ilości udziałów. Druga istotna:
    wielkość. Zdecydowana większość BS-ów ma kapitały własne < 5 mln euro,
    czyli podpadają pod specjalną ustawę o bankach spółdzielczych,
    ograniczającą ich działanie (konieczność zrzeszania w bankach
    zrzeszających, terytorialne ograniczenie dzialalności, niektóre produkty
    bankowe wymagają zgody banku zrzeszającego i parę jeszcze innych
    ograniczeń). Kilka największych banków pod tę ustawę już nie podpada i
    prawa mają takie same jak banki komercyjne.

    Jak zwięźle, to powinno wystarczyć. :)

    > Bede wdzieczny i sluze pomoca, gdyby ktos czegos chcial :-)

    Proszę bardzo.

    --
    woy
    (pisz do mnie tu: http://tinyurl.com/6mym8 )

  • 3. Data: 2005-07-04 17:35:06
    Od: " " <n...@g...pl>

    woy <w...@a...w.sigu> napisał(a):

> [...]
    > ograniczeń). Kilka największych banków pod tę ustawę już nie podpada i
    > prawa mają takie same jak banki komercyjne.

    Dzieki!
    Moze jeszcze ktos dorzucilby cos w temacie: SKOKI a BIK... :-)

  • 4. Data: 2005-07-04 20:00:12
    Od: _rais <r...@p...onet.pl>

    n...@N...gazeta.pl napisał(a):
    > Witam kasiastych! :-)
    >
    > Trzy pytania, troche wszystkie trzy z trzech roznych beczek...
    >
    > 1) Czy SKOK ma dostep do BIK?

    tak

    (Przynajmniej Stefczyk)

    --

    http://fotogalerie.pl/galeria/galeria_raistand
    www.liliowce.neostrada.pl (faza testów)

  • 5. Data: 2005-07-05 06:51:31
    Od: " " <n...@g...pl>

    _rais <r...@p...onet.pl> napisał(a):

    > tak
    >
    > (Przynajmniej Stefczyk)

    Dziwne, bo BIK (jesli dobrze wiem) powolano dla bankow i przez banki,
    pomojajac moj osobisty stosunek, ze BIK to taki pieciogwiazdkowy Provident
    (na podstawie wlasnych doswiadczen).

    Dzieki w kazdym razie za odp.

  • 6. Data: 2005-07-05 06:56:57
    Od: Kamil Jońca <k...@p...onet.pl>

    n...@g...pl wrote:
    > _rais <r...@p...onet.pl> n[...]

    ze BIK to taki pieciogwiazdkowy Provident
    Mozesz rozwinąć ? (Chyba, ze miałeś na myśli SKOK)

    KJ

  • 7. Data: 2005-07-05 10:15:46
    Od: " " <n...@g...pl>

    Kamil Jońca <k...@p...onet.pl> napisał(a):

    > ze BIK to taki pieciogwiazdkowy Provident
    > Mozesz rozwinąć ? (Chyba, ze miałeś na myśli SKOK)
    >
    > KJ

    Oczywicie ze SKOK

  • 8. Data: 2005-07-05 10:40:56
    Od: "Radziu" <r...@g...pl>

    > Dziwne, bo BIK (jesli dobrze wiem) powolano dla bankow i przez banki,

    SKOKi korzystaja z BIKu na podstawie zapisu Ustawy Prawo Bankowe, ze wymiana
    danych o kredytobiorcy "w zakresie w jakim informacje te są potrzebne w
    związku z wykonywaniem czynności bankowych, a także innym instytucjom
    ustawowo upoważnionym do udzielania kredytów". Na podstawie Ustawy o SKOK
    kasy są do udzielania kredytów upoważnione.

    rkp

  • 9. Data: 2005-07-05 12:33:57

    Radziu <r...@g...pl> napisał(a):

> [...]
    > ustawowo upoważnionym do udzielania kredytów". Na podstawie Ustawy o SKOK
    > kasy są do udzielania kredytów upoważnione.

    Dzieki za wyjanienie! :-)