    From: Adam Płaszczyca <t...@o...pulapka-org.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BIK - nieprawdziwe dane z DB
    Date: Wed, 05 May 2004 15:49:45 +0200
    Sender: t...@t...oldfield.org.pl

    On Wed, 5 May 2004 10:08:11 +0000 (UTC), "Agnieszka Nawiązka"
    <o...@g...pl> wrote:

    >A skąd wiemy ,że nie odpowiada? jest taki zapsi w umowie rachunku bankowego?

    Nie, w Kodeksie Cywilnym.
    Poza tym zapoznaj się, proszę, ze znaczeniem słowa pełnomocnik.

    >Oczywiście, że podpisuje: "Pełnomocnictwo".Podpisuje się (wzór podpisu)i
    >podaje wszystkie dane-czy w db nie ma takiego dokumentu? na jakiej zasadzie
    >ktoś staje się tam pełnomocnikiem?

    Na tej zasadzie, że osoba zwana mandantem daje drugiej pełnomocnictwo
    do określonych czynności.
    Pełnomocnictwo oznacza, że osoba wyznaczona w ten sposób, czyli
    pełnomocnik dokonywać może czynności prawnych w imieniu mandanta.
    Oznacza to równiez, że czynnośc prawna dokonana przez pełnomocnika
    rodzi wobec drugiej strony dokładnie takie same skutki prawne, jakby
    była wykonana przez mandanta.
    To oznacza, że pełnomocnik nie stanowi strony w rozumieniu prawa
    cywilnego.
    Pełnomocnik za swoje działania odpowiada jedynie wobec mandanta.
    Mówiąc prościej, pełnomocnik nie jest osoba w jakikolwiek sposób
    związaną umową ze stroną, z która wykonuje czynności prawne.

    >Proszę bardzo:pełnomocnik (słownik języka polskiego) "osoba posiadająca
    >pełnomocnictwo&#8217;
    >pełnomocnictwo (słownik języka polskiego) 1. &#8216;upoważnienie wydane przez
    >mocodawcę jakiejś osobie, uprawniające ją do prowadzenia w jego zastępstwie
    >określonych spraw&#8217; 2. &#8216;dokument poświadczający czyjeś uprawnienia do
    >wykonywania pewnych czynności prawnych w imieniu i na rzecz mocodawcy&#8217;
    >Czy to pomaga w obaleniu teorii, że w db pełnomocnik nie może być wpisany do
    >BIK? Ja uważam,że nie oraz,że reguluje to zapis w reulaminie rachunku
> [...]

    Oczywiście. W _zastępstwie_ w _imieniu_ i _na_rzecz_. Czyli nie da
    siebie, nie we własnym imieniu i nie na własną rzecz.
    Pełnomocnik _nie_jest_ stroną umowy. Pełnomocnik nie jest związany
    jakąkolwiek umową z bankiem. Pełnomocnik nie ponosi równiez żadnej
    odpowiedzialności wobec banku za swoje działania.
    Za wszelkie działania pełnomocnika konsekwencje ponoci _mandant_.
    Pełnomocnik odpowiada za swoje działania jedynie przed mandantem.

    Bank nie ma z pełnomocnikiem zawartej umowy, pełnomocnik nie jest
    klientem banku.

    teraz dotarło?

    >Moja prosba-prosze o zacytowanie odpowiedzi db, o ktorej wspomniano w
    >pierwszym(?)liście.

    Po co? Przecież jeśli nie rozróżniasz współwłąściciela od
    pełnomocnika, to nei ma o czym rozmawiać.
    --