eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBIK przegrał w SądzieRe: BIK przegrał w Sądzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!newsfeed.gazeta.pl!opal.futuro.pl!newsfeed.tpinternet.p
    l!atlantis.news.tpi.pl!news.tpi.pl!not-for-mail
    From: Jam_Lasica <eden5@[wytnijto]o2.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BIK przegrał w Sądzie
    Date: Sun, 27 Feb 2005 18:59:22 +0100
    Organization: tp.internet - http://www.tpi.pl/
    Lines: 26
    Message-ID: <cvt224$ti$1@nemesis.news.tpi.pl>
    References: <6...@n...onet.pl> <cvhs6p$bp4$1@opal.futuro.pl>
    <cvi8ub$ocd$1@atlantis.news.tpi.pl> <cviaal$23o$1@news.onet.pl>
    <cvibp1$p7n$1@nemesis.news.tpi.pl> <cvidfq$ht7$1@news.onet.pl>
    <d...@4...com>
    <cvnki3$j4c$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <6...@4...com>
    <cvs8lg$ibq$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <r...@4...com>
    <cvsu4h$dls$1@nemesis.news.tpi.pl> <cvsua1$hoa$1@news.onet.pl>
    <cvsvl0$kg5$1@nemesis.news.tpi.pl> <cvsvlh$9o0$1@news.onet.pl>
    <cvt0av$n7q$1@nemesis.news.tpi.pl> <cvt0j2$kdd$1@news.onet.pl>
    NNTP-Posting-Host: cme128.neoplus.adsl.tpnet.pl
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: nemesis.news.tpi.pl 1109527429 946 83.31.132.128 (27 Feb 2005 18:03:49 GMT)
    X-Complaints-To: u...@t...pl
    NNTP-Posting-Date: Sun, 27 Feb 2005 18:03:49 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0 (Windows/20041206)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en
    In-Reply-To: <cvt0j2$kdd$1@news.onet.pl>
    X-Antivirus: avast! (VPS 0508-3, 2005-02-25), Outbound message
    X-Antivirus-Status: Clean
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:338382
    [ ukryj nagłówki ]

    Dnia 2005-02-27 18:43 kam donosi:

    > Co to ma wspólnego? BIK udostępnia odpłatnie informacje. Więc powinien
    > ponosić odpowiedzialność za to co udostępnia. Nie twierdzę, że
    > ostateczną, ale wobec konsumenta jak najbardziej. Co najmniej solidarną
    > z bankiem.
    BIK właśnie ponosi tą odpowiedzialność bo w opisanym przypadku konsument
    skarży BIK (który nie miał możliwości zweryfikowania poprawności danych)
    a nie bank (który z nieznanych mi przyczyn przekazuje do BIK
    nieprawdziwe dane)
    > Czym się różni przedsiębiorca przekazujący nieprawdziwą informację do
    > BIGu od banku przekazującego taką informację do BIKu?
    > Dlaczego ten pierwszy narażony jest na odpowiedzialność karną, a bank
    > nie za bardzo? (pomijajac jakość tych przepisów...)
    W moim przekonaniu bank również jest narażony na odpowiedzialność.
    > Jaka odpowiedzialność za przekazywanie nierzetelnych informacji ponosi
    > bank? Jakie tak naprawdę roszczenia ma konsument? Gdzie tu jakiś nadzór?
    Odpowiedzialność jaką ponosi bank wynika z ustawy o ochronie danych
    osobowych (krótko mówiąc jeżeli bank przekazał do BIK czy innej
    instytucji dane osobowe bez zgody klienta to właśnie bank podlega tutaj
    karze)

    --
    Jam_Lasica
    z kazdym dniem zwiększa się ilość osób,
    które mogą pocałowac mnie w ... (_,_)

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1