eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBIK przegrał w SądzieRe: BIK przegrał w Sądzie
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!news.rmf.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!news.onet.pl!not
    -for-mail
    From: kam <X#k...@w...pl#X>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BIK przegrał w Sądzie
    Date: Sun, 27 Feb 2005 19:16:14 +0100
    Organization: news.onet.pl
    Lines: 32
    Sender: k...@p...onet.pl@81.210.16.251
    Message-ID: <cvt2g0$ddl$1@news.onet.pl>
    References: <6...@n...onet.pl> <cvhs6p$bp4$1@opal.futuro.pl>
    <cvi8ub$ocd$1@atlantis.news.tpi.pl> <cviaal$23o$1@news.onet.pl>
    <cvibp1$p7n$1@nemesis.news.tpi.pl> <cvidfq$ht7$1@news.onet.pl>
    <d...@4...com>
    <cvnki3$j4c$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <6...@4...com>
    <cvs8lg$ibq$1@nemesis.news.tpi.pl>
    <r...@4...com>
    <cvsu4h$dls$1@nemesis.news.tpi.pl> <cvsua1$hoa$1@news.onet.pl>
    <cvsvl0$kg5$1@nemesis.news.tpi.pl> <cvsvlh$9o0$1@news.onet.pl>
    <cvt0av$n7q$1@nemesis.news.tpi.pl> <cvt0j2$kdd$1@news.onet.pl>
    <cvt224$ti$1@nemesis.news.tpi.pl>
    NNTP-Posting-Host: 81.210.16.251
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: news.onet.pl 1109527872 13749 81.210.16.251 (27 Feb 2005 18:11:12 GMT)
    X-Complaints-To: a...@o...pl
    NNTP-Posting-Date: 27 Feb 2005 18:11:12 GMT
    User-Agent: Mozilla Thunderbird 1.0 (Windows/20041206)
    X-Accept-Language: pl, en-us, en, ru
    In-Reply-To: <cvt224$ti$1@nemesis.news.tpi.pl>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:338385
    [ ukryj nagłówki ]

    Jam_Lasica napisał(a):
    > BIK właśnie ponosi tą odpowiedzialność bo w opisanym przypadku konsument
    > skarży BIK (który nie miał możliwości zweryfikowania poprawności danych)
    > a nie bank (który z nieznanych mi przyczyn przekazuje do BIK
    > nieprawdziwe dane)

    A BIK dochodzi zwrotu od banku...

    >> Czym się różni przedsiębiorca przekazujący nieprawdziwą informację do
    >> BIGu od banku przekazującego taką informację do BIKu?
    >> Dlaczego ten pierwszy narażony jest na odpowiedzialność karną, a bank
    >> nie za bardzo? (pomijajac jakość tych przepisów...)
    >
    > W moim przekonaniu bank również jest narażony na odpowiedzialność.

    Jaką?

    >> Jaka odpowiedzialność za przekazywanie nierzetelnych informacji ponosi
    >> bank? Jakie tak naprawdę roszczenia ma konsument? Gdzie tu jakiś nadzór?

    > Odpowiedzialność jaką ponosi bank wynika z ustawy o ochronie danych
    > osobowych (krótko mówiąc jeżeli bank przekazał do BIK czy innej
    > instytucji dane osobowe bez zgody klienta to właśnie bank podlega tutaj
    > karze)

    Jakiej znowu zgody?
    Chodzi o przekazanie błędnych danych. Ustawa o ochronie danych osobowych
    podstaw za bardzo nie daje...

    Zresztą odpowiedziałeś na pierwsze pytanie, jeszcze dwa.

    KG

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1