    From: Glenn <g...@b...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BIK szaleje
    Date: Sat, 14 Feb 2004 16:52:42 +0100
    Sender: g...@o...pl@dial-339.wroclaw.dialog.net.pl

    Adam Moreń wrote:

    > Glenn <g...@b...pl> napisał(a):

    > Bo kredyt to taka sama usługa jak inne. Bank pożycza pieniądze, zabezpiecza
    > spłatę, bierze za to pieniądze. Kredyt to nie sakrament.

    Wszystko to prawda. Tyle, że kredyt nie jest usługą, którą bank musi Ci
    świadczyć.

    >Jeśli odmawia to
    > chciałoby się, żeby miał dobry powód. Żeby zasady były oparte na dobrych
    > kryteriach. Są dwie strony tej relacji bank-klient, a nie jedna bank i
    > nikt(czyli klient).

    A tu już IMHO nie. Kredytodawca w ogóle nie musi tłumaczyć (udzielać
    informacji) DLACZEGO nie chce pożyczyć.

    > Ja wiem, że tak jest i że może być jeszcze bardziej. I sądzę, że skutek jest
    > taki, że pewne grupy ludzi zaczną być przez to dyskryminowane z powodów, które
    > oderwą się od pierwotnych intencji (czyli informacji o kredytobiorcach).
    > Obawiam się, że będą to np. ludzie, którzy nie ze swojej winy znaleźli się w
    > trudnym położeniu. A ten mechanizm tylko ich pogrąża. To jesteś biedny - weź
    > kredyt (na jedzenie, na szkołe, mieszkanie itp.), skasujemy Cię za to słono, a
    > na dodatek uzbieramy informację na Twój temat, a poźniej jeszcze zapłacisz nam
    > za to, że mamy na Ciebie haka....

    Nieudzielenie komuś kredytu nie jest dyskryminacją! No chyba, że
    uważasz, że ktoś ma OBOWIĄZEK Cię kredytować.