    From: "MarekZ" <m...@i...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: BPH - ciekawostka
    Date: Tue, 29 May 2012 18:37:20 +0200

    Użytkownik "mohonk" napisał w wiadomości grup

    > W BPH trzeba też uważać przy spłacie karty kredytowej z cashbackiem (Visa
    > Zakupowa).
    >
    > Otóż premia w postaci zwrotu 1,5% na rachunek karty nie zalicza się jako
    > wpłata
    > na poczet spłaty zadłużenia z poprzedniego miesiąca, ale pomniejsza saldo
    > operacji w miesiącu bieżącym.
    >
    > Aby skorzystać z grace period trzeba więc spłacić dokładnie saldo wskazane
    > na
    > wyciągu, a nie jakby podpowiadała logika saldo minus premia (tak jest np.
    > Aliorze).

    Powyższa pułapka obowiązuje dla wszystkich kart kredytowych BPH z moneyback
    (nie tylko Zakupowej). Na szczęście da się to pośrednio wyczytać w którymś z
    regulaminów, więc jak ktoś uważnie czyta, nie da się złapać.

    Nie miałem jeszcze okazji przetestować co by się stało, gdybym w danym
    okresie rozliczeniowym nie wykonał żadnej transakcji kartą Banku BPH. Czy
    aby zaliczyć grace-period należałoby tylko sprowadzić saldo karty do zera,
    czy też trzeba by doprowadzić do nadpłaty o kwotę ostatniego moneyback.
    Pytanie na infolinii czy w oddziałach można sobie raczej odpuścić - nie
    wiedzą i tworzą koncepcje pod wpływem "potrzeby chwili". Generalnie przeważa
    rzecz jasna koncepcja, że wystarczy sprowadzenie salda do zera, choć można
    się nasłuchać ciekawych dywagacji. Może ktoś miał okazję osobiście
    wytestować? Nie żebym uważał, że jest tu dużo posiadaczy kart tego ......
    banku, proszę się nie obrażać.