  • Data: 2004-06-17 21:53:55
    Temat: Re: Bank, dług, ugoda cz. II
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    moorby <m...@p...onet.pl> wrote:
    > Jeśli chodzi zaś o dzieci, wyszło to jak slogan z tym dokarmianiem,
    > też uważam, że nie są niczemu winne i jeśli będę się musiał ukrywać
    > przed bankiem aby Im zapewnić normalne życie napewno bez namysłu to
    > zrobię.

    Ja co prawda chyba nie pomoge, ale Twoja sytuacja pokazuje wlasnie potrzebe
    wprowadzenia jakiekjs formy upadlosci konsumenckiej, czy wlasnie zakazu
    lichwirskich kredytow.
    Dlaczego?
    Bo wiele osoby w takiej sytuacji stawalo sie ofiarami systemow
    argentynskich - na tej grupie mielismy wiele akich przykladow. Majac noz na
    gardle i dzieciaki do wyzywienia - ima sie kazdego sposobu - a nie kazdy
    jest prawnikiem i finansista, zeby wietrzyc w takich systemach podstep.
    Po drugie - wszedzie bankowcy wypisuja - jesli sie twoja sytuacja pogorszy -
    idz i negocjuj z bankiem. Jak dojdzie do komornika - bedzie juz za pozno. W
    praktyce widzimy jak te negocjacje wygladaja.

    I co teraz?
    Jesli sie nic nie wydarzy (rodzina? hipoteka?), to komornik bedzie probowal
    zajac co sie da, doliczy koszty, odsetki beda rosly, a czlowiek bedzie
    musial z czegos zyc - chyba ze zacznie krasc, albo sobie cos zrobi.
    Zeby mu wszystkiego komornik nie zabral - zatrudni sie na czarno. A wtedy
    wiadomo jakie sa zarobki - i wiadomo gdzie mozna isc do roboty na czarno...
    Czasu na odkucie sie nie ma - odsetki leca i tak bez konca.
    Gdyby bank dal czas, zgodzil sie na jakis minimalny zwrot - np na rok, albo
    pol - wszystko mogloby sie zmienic. No ale....

    http://www.PRnews.pl