    From: root <m...@y...com>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Bank jako usługa
    Date: Tue, 18 Oct 2011 14:17:29 -0700 (PDT)

    On 18 Paź, 22:53, " kc" <k...@W...gazeta.pl> wrote:
    > root <r...@v...pl> napisa (a):
    >
    > No ale dzisiaj mo esz za ten papier toaletowy zakupi np. buty produkcji

    > Z tymi butami to stereotyp. Nie jest tak le. Kupi em onie, nie wiedz c, e
    > chi skie, chwali a, chodzi a po wodzie i ch odzie, dop ki nie wsiad a na
    > polski prom.
    > Ale mniejsza o to. Rozmawiamy o nowym banku. Chc wr ci do z ota? To to
    > absurd jaki jest, bo to z oto w tej chwili to w czym jest wyra one? W ok.
    > 2000 $ papieru. To jak to b dzie? Wyt umaczcie prostemu cz owiekowi. Ja im
    > dam 1 uncj z ota (wi cej nie dam, bo nie mam) a oni co? Opchn po 1660,
> [...]

    Chcialbym jednak nawiazac do tego promu. Co sie na nim wydazylo? Co ma
    polski prom do chinskich butow?
    bardzo jestem ciekawi prosze rozwin ten watek.

    Co do banku. To po dluzszym namysle doszedlem do tego ze czeki musza
    byc tez wyrazone w zlocie. Twoje konto tez bedzie wyrazone w gramach
    czy uncjach. W danej chwili podczas placenia w jakims sklepiku gdzie
    nie przyjmuja zlota jako zaplaty bedziesz musial je wpierw wymienic na
    papier, ktorym zaplacisz. Reszte znowu wymienisz na zloty proszek i
    zaniesiesz do banku. Korzysci sa wielorakie. Ale podstawowa polega na
    tym ze wszyscy "zamieniajacy" na tym zarobia, jak dzisiaj zarabiaja
    kantory i banki wyminiajace walute.
    Z tego wzgledu to kolejny marketingowy chcwyt, pomysl na bizior, ktory
    pozwoli zarobic na niczym. Beda ci wymieniac papier na jakies zloto,
    ktorego tak naprawde nik nie ma,podobnie jak dzisiaj karta debetowa
    "polskiego" banku jest wyrazona w Euro tylko po to zeby ci podwojnie
    wymieniac przy kazdej platnosci za granica, nawet w kraju gdzie nie ma
    Euro. I tak np. jak jedziesz do Czech i zaplacisz karta, to najpierw
    wymienia ci zlotowki na euro, potem euro na korony. Dzieki temu banki
    moga zarabiac podwojny spread. Identyczny mechanizm stosuje dzisiaj e-
    Gold czyli taki "system" platnosci miedzynarodowych w ktorym twoja
    kasa jest wyrazona w zlocie. Nie ma to wg mnie zadnego uzasadnienia
    poza checia zarobku przez paru cwaniakow. Sens "spoleczny" mialoby to
    dopiero wtedy, gdyby powoli znikal pieniadz papierowy (czy
    elektroniczny wyrazony w papierze). Tak jednak sie nie dzieje i chyba
    nigdy sie nie stanie.