    From: root <r...@v...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Bank jako usługa
    Date: Wed, 19 Oct 2011 13:02:54 +0200

    Dnia Tue, 18 Oct 2011 23:57:49 +0200, skippy napisał(a):

    > Użytkownik "root" <m...@y...com> napisał w wiadomości
    y.googlegroups.com...

> [...]
    > Euro. I tak np. jak jedziesz do Czech i zaplacisz karta, to najpierw
    > wymienia ci zlotowki na euro, potem euro na korony. Dzieki temu banki
    > moga zarabiac podwojny spread....
    >
    > =======
    >
    > masz racje ale nie do końca
    > oczywiście frajer sie zawsze da wydymać, ale jeślu kupisz dolary, wpłacisz
    > na konto dolarowe i przełączysz przed wyjazdem karte z konta PLN na konto
    > USD, to nic takiego się nie stanie
    >
    > zawsze można uniknąć albo zminimalizować takie kwestie i nie mozna mieć
    > pretensji że ktoś zarabia w związku z tym, że drugi nie myśli tylko płaci
    No masz rację. Ja np. niczego nie przełączam i biorę gotówkę. W razie
    naglej potrzeby wyjąłbym pewnie kasę z karty ale do tej pory (tfu tfu) coś
    takiego mi sie nie przydarzyło.

    Użyłeś słowa frajer. Otóż nie zgadzam się z tym całkowice. Banki nie
    informują klientów o takich szczególikach a powinny, bo jest to jak gadają
    prawnicy essetialia negoti(czy jakoś tak ;).
    Ja nie usprawiedliwiam oszukańczych metod marketingowych banków frajerstwem
    ich klientów. To właśnie piękna sprawa dla naszych wybrańców. Jako
    obywatel, wyborca chciałbym żeby wybrańcy stworzyli prawo chroniące mnie
    przed "drobnym druczkiem". M.in dlatego że na starość ślepnę a po drugie -
    taka jest moja wola ;)