  • Data: 2009-05-03 07:42:11
    Temat: Re: Bank mówi doplac
    Od: "MK" <m...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    "Kamil "Jońca"" <k...@p...onet.pl> wrote in message
    news:87bpqaac9i.fsf@alfa.kjonca...

    > No to na czym bank chce się zabezpieczyć? Co mu da wypowiedzenie
    > kredytu?

    Moze podwyzszyc marze, a dodatkowa kase zarezerwowac na pokrycie strat
    kredytowych.

    > To chyba jednak lepiej mieć spłacane raty?

    Nie robic nic poza modleniem sie zeby klient splacal? Nie rozumiem jaki w
    takim przypadku klient ma problem z dodatkowym zabezpieczeniem, np. przez
    obciazenie innej nieruchomosci (zakladamy, ze ja ma)... A zrobic sie to
    niemal problem narodowy, bo regulator posunal sie do szantazu zeby banki nie
    podejmowaly zadnych ruchow. Zrobil to kosztem moich oszczednosci, bo nawet
    jesli nie lokuje kasy w banku, ktory udzielal kredytow o zwiekszonym ryzyku
    to moze zostac on zmuszony do zaspokojenia roszczen depozytariuszy banku,
    ktory tak robil i utracil plynnosc finansowa.
    W mojej opinii zmiany, ktore mialy miejsce w PL w ciagu ostatnich m-cy
    niestety oslabiaja polski system bankowy i zwiekszaja w znaczacy sposob
    ryzyko z nim zwiazane. Wynikiem tego jest wlasnie to, ze kredytowanie na
    rynku miedzybankowym prawie nie istnieje i musza one placic za depozyty
    detaliczne po 6-7%, gdy teoretycznie WIBOR jest ponizej 4%. Jak mozna zaufac
    bankowi jesli inne banki sobie nie ufaja?
    Obecnie wielkiej tragedii nie ma, ale moze sie okazac, ze dzieki odsuwaniu w
    czasie dzialan jej zapobiegajacych pewnego dnia wszystko sie posypie jak
    domino. Dzis zaden duzy miedzynarodowy bank nie wrzuci tu masy kasy zeby
    utrzymac bank lokalny, a wrocic do roku 1988, kiedy byly tylko banki
    panstwowe, to chyba nie chcemy, nieprawdaz?

    MK