    From: "RobertS" <r...@x...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bank naliczył kupę kasy za prowadzenie rachunku.
    Date: Mon, 7 Aug 2006 10:56:09 +0200

    Na wstepie pytanie: jaki to bank, bo mialem podobna sytuacje i opłaty
    zostały mi umorzone. Jednak miałem w ręku argument polegający na tym, że
    w systemie bankowości elektronicznej cały czas widziałem saldo 0 zł (zero).

    Generalnie bank ma obowiązek wysyłać miesięczne wyciągi w formie uzgodnionej
    w umowie rachunku (klient moze z nich zrezygnować). Jeżeli bank ich nie
    wysyłał to należało (wiem, ze klientka o koncie zapomniala) zapytac go
    dlaczego tego nie robi = złożyć reklamację.

    Bank ma prawo zamknąć konto po 6 miesiacach jezeli nie ma na nim żadnych
    obrotow (wyj. naliczane oplaty i odsetki). Prawo to wynika z Prawa
    Bankowego, ale nie jest to obowiązek banku.

    Moznaby zapytać bank dlaczego nie poinformował klienta o powstałym na
    rachunku zadłużeniu nieco wcześniej. Przecież równie dobrze mógłby poczekać
    ze 20 lat...a wtedy narosłe zadłużenie mogłoby poważnie szokować.

    pozdr.
    RobertS