    From: Miernik <m...@f...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bank offshore
    Date: Tue, 21 Feb 2006 00:28:55 +0100

    Alf <n...@w...pl> wrote:
    > Ale w szwajcarii itp niby nie udostepniaja, a ponoc o szwajcarii sie
    > tylko mowi glosno bo niby od tego sie zaczelo a wiele kraji ma takie
    > banki, ten co podalem jest tez w niemczech i szwajcarii i w kazdym z
    > tych kraji dziala na tych samych zasadach anonimowosci?

    Szwajcaria nie jest w UE.
    Po za tym w tych bankach nie ma anonimowości. Anonimowość to jest
    najwyżej w http://1stdigibank.com/

    > Wiadomo, ze jesli ma mnie na tacy interpol itp to nici z anonimowosci
    > ale tak przy "zwyklym" szaraku ktory operuje chociazby kwotami
    > kilkuset tys $ badz nawet kilku milionow $ to sa oni bankiem ktory
    > puszcza takie info czy nie?

    Chąc być ostrożnym należy wszystko co w UE traktować jako "onshore".

    A w praktyce to chyba i banki w Polsce same z siebie nie ślą do fiskusa
    raportów o Twoim koncie, tylko jak fiskus się do nich pofatyguje
    zapytać. W Polsce jest banków kilkadziesią to się może ich wszystkich
    spytać, jak by miał pytać wszystkich banków w UE to by nie wyrobił,
    chyba nie ma jakiegoś centralnego punktu wymiany takich danych. Tak na
    pewno to nie wiem, tak tylko dywaguje.

    W praktyce myśle że głównie sprawa jest kwiestią tego czy polski US
    dowie się o tym że posiadasz konta ze znacznymi nieujawionymi środkami
    za granicą. Jak się dowie, lub choćby prawdopodobne mu się to wyda, to
    już dalej ma z górki jak konto jest w UE prawdopodobnie może gdzieś tam
    wysłać zapytanie i mu odpowiedzą, nawet jak jest to na Łotwie czy w
    Austrii. Pytanie jakie jest prawdopodobieństwo czy któryś z Twoich
    kontrahentów czy ktoś wiedzący o istnieniu tego konta Cię wyda. No więc
    komu i od kogo będziesz robił z niego przelewy i skąd otrzymywał. W
    każdym razie wydaje mi się że fiskus może zagrozić takiemu kontu tylko z
    donosu. No i też przelewy przez polską granicę powyżej 10k EUR też chyba
    zapalają tam jakieś światełko.

    Natomiast są kraje gdzie po pierwsze fiskus nawet się nie spyta (bo
    słusznie nie będzie liczył na jakąkolwiek pomocną odpowiedź), a nawet
    jak by spytał to go wyślą na drzewo - czyli zamorskie wyspy różne i inne
    Panamy i Szeszele. Tylko koszty wysłania tam kasy mogą być wyższe no i
    skomplikowane - banki korespondenci itp.

    To wszystko są takie moje przypuszczenia, bo sam w praktyce nie wiem,
    nie miałem jak na razie nigdy środków powyżej 10k EUR, ani nawet powyżej
    kwoty wolnej od zajecia na polskim koncie, a więc tym bardziej nie
    miałem potrzeby ich ukrycia :) Tak bardziej edukacyjnie się tym
    interesuje.

    Protect Europe from a legal disaster. Petition against software patents
    http://www.noepatents.org/index_html?LANG=en