    From: "a...@g...com" <a...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bank w Anglii - wypłaty w bankomatach w PL
    Date: Wed, 5 May 2010 14:26:51 -0700 (PDT)

    On 4 Maj, 08:46, "kashmiri" <n...@n...com> wrote:
    > Ranger <n...@f...pl> dared to write:

    > Citibank UK - wypłaty w bankomatach Citi za granicą bez prowizji; a nawet z
    prowizją wychodzi lepiej niż karta HSBC. Minus: Citibank UK nie obsługuje Faster
    Payments, tak że przelanie tam kasy to 2-3 dni robocze.

    > Post Office oferuje Travel Money Card, ale po dokładnym wczytaniu się wygląda, że
    to nic konkurencyjnego.

    > Jeśli chodzi o karty "na zagranicę", tu masz
    porównanie:http://www.moneysupermarket.com/credit-ca
    rds/overseas-spending

    > k.

    Wlasnie przerabiam ten temat, bo nationwide likwiduje opcje wyplat za
    granica dla cash card , wiec czekam na otwarcie konta z karta
    debetowa . wiem ze smiesznie to brzmi ale nationwide to towarzystwo
    budowlane (troche cos jak polskie SKOKI) i kieruja sie swoimi
    zasadami , chyba z rok sie meczylem zeby otworzyc tam konto i dali mi
    tylko karte do bankomatu!!! nie wiem jaki scoring stosuja przy
    otwieraniu konta, wiec jesli znajoma chce z tego skorzystac to niech
    sie pospieszy i sproboje, moze otworza? Citibank mysle ze z tymi ich
    "wewn" przelewami wyglada spoko tylko ze (dla innych ) proponuje
    zobaczyc na strone citibank.co.uk i znalezc branch finder zeby
    popatrzec ile toto cudo ma oddziałów (podobno maja jakas umowe z
    Lloyds TSB na wplaty), moje wrazenie jest takie ze Citi zaczyna powoli
    zwijac biznes detaliczny w UK (pozamykal wszystkie programy kart
    coobrandowych w tym karte easyJet, Shell i inne) a teraz nawet
    sprzedal konta kart kredytowych do jakiejs firmy CC i oni beda
    obslugiwac KK Citi. No ale dla tej osoby moze być jak znalazł jeśli
    jej płatnik może przelać na konto w Citibank UK zamiast do Lloydsa.
    Nie wiem skad kolega powyzej znalazl ze HSBC nie pobiera oplaty za
    pobranie za granica moze z konta za 12,95GBP/mc to owszem. Niestety
    poza nationwide i jej karta debetowa VISA to w PL bez innych prowizji,
    za darmo bez szans, chyba ze karty prepaid CartonFX http://www.caxtonfxcard.com/
    nie wiem ile zajmie doladowanie tej karty. na marginesie fast (czy
    faster payments) to lepsza sprawa niz elixir przelew zlecony w
    LLoyds TSB ok godziny 21-23 rano o 7 byl w Barclaysie. Kiedys ZTCP
    Barclays mial umowe z paroma bankami na zasadzie wzajemnosci
    (darmowych wyplat) z Deutsche Bank na wyplaty za free tylko ze dot. to
    pewnie DB w .de w PL zaplacilem prowizje natomiast w drugą strone DB
    PBC Polska miał na stronie ze Barclaysa ma za free, ale to było jakiś
    czas temu