    From: "kashmiri" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bank w Anglii - wypłaty w bankomatach w PL
    Date: Thu, 6 May 2010 10:00:43 +0400

    a...@g...com <a...@g...com> dared to
    write:

    /ciach/

    > Wlasnie przerabiam ten temat, bo nationwide likwiduje opcje wyplat za
    > granica dla cash card , wiec czekam na otwarcie konta z karta
    > debetowa . wiem ze smiesznie to brzmi ale nationwide to towarzystwo
    > budowlane (troche cos jak polskie SKOKI) i kieruja sie swoimi
    > zasadami , chyba z rok sie meczylem zeby otworzyc tam konto i dali mi
    > tylko karte do bankomatu!!! nie wiem jaki scoring stosuja przy
    > otwieraniu konta, wiec jesli znajoma chce z tego skorzystac to niech
    > sie pospieszy i sproboje, moze otworza?

    A jesteś na electoral register? Jeśli nie, to wiele banków będzie miało problemy z
    otwarciem konta. A jeśli jesteś, to konto otworzysz nawet przez internet.

    > Citibank mysle ze z tymi ich
    > "wewn" przelewami wyglada spoko tylko ze (dla innych ) proponuje
    > zobaczyc na strone citibank.co.uk i znalezc branch finder zeby
    > popatrzec ile toto cudo ma oddziałów (podobno maja jakas umowe z
    > Lloyds TSB na wplaty), moje wrazenie jest takie ze Citi zaczyna powoli
    > zwijac biznes detaliczny w UK (pozamykal wszystkie programy kart
    > coobrandowych w tym karte easyJet, Shell i inne) a teraz nawet
    > sprzedal konta kart kredytowych do jakiejs firmy CC i oni beda
    > obslugiwac KK Citi.

    Wycofali się z kart kredytowych, ale konta detaliczne dalej funkcjonują, nawet
    ostatnio dołożyli darmowe konta bieżące w EUR i USD (z amerykańską książeczką
    czekową!).
    Oddziałów mało, ale konto zakłada się przez net/pocztę.

    > No ale dla tej osoby moze być jak znalazł jeśli
    > jej płatnik może przelać na konto w Citibank UK zamiast do Lloydsa.
    > Nie wiem skad kolega powyzej znalazl ze HSBC nie pobiera oplaty za
    > pobranie za granica moze z konta za 12,95GBP/mc to owszem.

    Pobiera, jest to 1.75 GBP od każdej wypłaty, plus 2% prowizji za przewalutowanie.
    Co ciekawe, w ciągu ostatniego miesiąca (od wybuchu wulkanu) nie pobierali prowizji
    za wypłaty za granicą (tzn. pobrali, a potem zwrócili).

    > Niestety
    > poza nationwide i jej karta debetowa VISA to w PL bez innych prowizji,
    > za darmo bez szans, chyba ze karty prepaid CartonFX
    > http://www.caxtonfxcard.com/ nie wiem ile zajmie doladowanie tej karty.

    Jest parę innych, nie chodzi tylko o prowizję, ale o stosowane kursy.

    > na marginesie fast (czy faster payments) to lepsza sprawa niz elixir
    > przelew zlecony w LLoyds TSB ok godziny 21-23 rano o 7 byl w
    > Barclaysie.

    Faster Payments idzie kilka sekund. Musiałeś wysłać jakiś trefny przelew, że tyle
    szedł. Ja swego czasu bawiłem się w odbijanie FP między swoimi kontami w czasie
    rzeczywistym :)

    pozdr.
    k.