    From: "pmlb" <b...@d...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bank w Anglii - wypłaty w bankomatach w PL
    Date: Thu, 6 May 2010 12:54:49 +0100

    "kashmiri" <n...@n...com> wrote in message
    news:hrtlu9$pag$1@news.onet.pl...
    > a...@g...com <a...@g...com> dared to
    > write:
    >
    > /ciach/

    > A jesteś na electoral register? Jeśli nie, to wiele banków będzie miało
    > problemy z otwarciem konta. A jeśli jesteś, to konto otworzysz nawet przez
    > internet.

    Nie tak szybko!
    Sama electoral list nie wystarczy. Po otwarciu konta przez internet bank
    zarzada dokumentow, chyba, ze masz juz inne konto i dasz im o tym znac (oni
    sami potem zweryfikuja)
    W zasadzie nie potrzeba electoral list do otwarcia konta.
    Podstawowy warunek to dowod ze zdjeciem (idealnie paszport, bo nie wiem jak
    podchodza do Polskiego Dowodu Osobistego) oraz rachunek na osobe otwierajaca
    konto potwierdzajaca adres zamieszkania.
    To moze byc council tax, rachunek za gaz, prad, telefon stacjonarny.
    Czasem banki wymagaja 2-rachunkow ale to rzadkosc. Na podstawie tych
    papierow kazdy bank otworzy konto basic z karta debetowa.
    Schody zaczynaja sie jak ktos mial problemy z bankiem w UK wczesniej lub z
    innymi sprawami dotyczacymi platnosci - zaleglosci za rachunki telefoniczne,
    gazowe itp. Lub niesplacane Karty Kredytowe, kredyty itp.
    Wowczas moze byc trudno otworzyc rachunek.
    tak samo jak w sytuacji bankruta (jak sie nie myle jest 5 lat).

    O reszcie pojecia nie mam bo w Polsce bywam raz na 7 lat:) i raczej uzywam
    gotowki (banki w polsce za drogie)