    From: "kashmiri" <n...@n...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bank w Anglii - wypłaty w bankomatach w PL
    Date: Mon, 10 May 2010 00:49:01 +0400

    pmlb <b...@d...pl> dared to write:

    > Serio? I bulic za konto, za wyplate z bankomu (obcego banku tez) - za
    > karte...
    > Raczysz zartowac - ja to mam w UK ZA DARMO! I kto tu ma sie od kogo uczyc.

    A zdradzisz, jakie to fantastyczne masz oprocentowanie na rachunku bieżącym? Więcej,
    niż 0.00% rocznie?

    > Gdzie masz problem w UK w dostepie przez komorke? I to za darmo jest
    > nawet - wiedziales?

    Jedyne co jest to Monilink. Jakie masz tam funkcje poza sprawdzaniem salda? I nie da
    się korzystać z zagranicy - sprawdzone.
    Ale to właśnie jest brytyjski standard "dostępu przez komórkę"...

    > CHAPS nie byl dla ciebie! CHAPS byl i nadal w zasadzie jest na duze
    > operacje glownie gieldowe.
    > Przelew w UK idzie 3 dni i co? Jesli w tym samym banku to natychmiast i
    > powiedz w czym przeszkadza, ze idzie 3 dni?

    No skąd, zupełnie w niczym... Właściwie gdyby szedł dwa tygodnie, też by w sumie nie
    przeszkadzał.
    A już zupełnie takie terminy nie przeszkadzają w terminowym opłacaniu rachunków.

    > Ktos tu kiedys pisal, ze ma to znaczenie w przypadku splaty karty
    > kredytowej ale w UK ja karte kredytowa moge splacic karta debetowa w 10
    > sekund... przed polnoca:)

    W obrębie jednego banku - może. Nigdzie indziej.

    > I tez za darmo! Karty kredytowe czy debetowe nie mja oplat.

    Nie mają opłat rocznych; mają za to masę innych opłat - poczytaj TOiP.
    No i są też karty z opłatami.

    > Przelewy tez sa darmowe - wiec kto tu od kogo ma sie uczyc bankowosci...
    > Tak uczepiliscie sie tego przelwu jednodniowego jak by od tego zycie
    > zalezalo, przy czy wy za ten przelew placicie i placicie za konto, za
    > kaerte za wyplaty z bankomatow... ba! Za sprawdzenie salda w bankomacie
    > w polsce sie placi!!!! To jak w jakims srednioweczu bankowym.... Nie
    > wmoiac o placeniu za zamkniecie konta!!!

    W UK banki dokładają do interesu bankomatowego, a odbierają gdzie indziej. Banki w
    Polsce inaczej rozkładają koszty. W UK też parę lat temu chciano wprowadzić opłatę za
    korzystanie z obcych bankomatów. Jedna z gazet jednak przyjęła na siebie rolę
    "obrońcy uciśnionych" i rozpętała kampanię przeciwko; skutek taki, że banki muszą
    zdzierać gdzie indziej.

    Acha, czy wy w UK przypadkiem niedawno nie płaciliście miliardów z kieszeni
    podatników, żeby te "darmowe" banki wam nie upadły?

    > Tego maja sie anglicy uczyc od polakow?!!!!
    > Dzieki....

    Np. darmowe konta firmowe. Masz w UK coś takiego?
    Albo lokaty. Który bank to oferuje?
    Bezpłatny dostęp do giełdy?
    Fundusze inwestycyjne online?
    Głupie, zdawałoby się, doładowanie komórki z poziomu bankowości detalicznej?
    Wspólna bankowość dla kont i kart kredytowych (Barclays, Citi UK...)?
    Konta walutowe? Do tego oprocentowane?
    Przelewy zagraniczne online? Przelewy SEPA?
    Edycja danych właściciela konta?
    Podwójne uwierzytelnianie transakcji?

    Pozdrawiam,
    k.