  • Data: 2009-05-15 20:22:49
    Temat: Re: Banki chcą się ustawowo obłowić.
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    "MarekZ" <b...@a...pl> writes:

    > Ale przy aktywnej postawie osoby używającej takich rozwiązań, chyba
    > jednak da się to dostatecznie "zanonimizować" do celów nie będących
    > zadaniami natury szpiegowskiej. :)

    Jasne.

    To generalnie dziala tak: zainteresowana osoba potrzebuje zwykle "ukryc"
    moze 1% swoich transakcji (nie mowie ze koniecznie 1% ich wartosci).
    Odrobina wysilku powinna calkowicie wystarczyc, by wszelkie metody
    gorsze niz aktywne rozpracowanie byly wtedy nieskuteczne. Czy ludzie
    placa nieserializowanymi monetami, czy chipem na czole lub ramieniu -
    bez wiekszego znaczenia (dla nieskutecznosci sluzb, nie mam na mysli
    zbawienia).

    Natomiast to ma decydujace znaczenie dla znakomitej wiekszosci osob,
    ktora jeszcze nie wie, ze powinna cos ukrywac.

    > Co do postępów prób inwigilacji, czy wiesz na przykład, że usiłują
    > mnie zmusić do zarejestrowania mojego hiszpańskiego pre-paida?

    W calej EU ma tak byc.

    > Sugerują, że jeśli tego nie zrobię, odłączą go od sieci, przecież to
    > jakaś paranoja. Kilka miesięcy temu z kolei zablokowany został jeden z
    > moich zagranicznych rachunków, dopóki nie wypełniłem świstka,
    > sprowadzającego się w zasadzie do oświadczenia, że nie jestem
    > terrorystą, nie jestem politykiem i środki na rachunku nie pochodzą z
    > przestępstwa.

    Wyglada na jakies obejscie przepisow przez bank :-)

    > Gdzie można poczytać?

    Dobre pytanie, sam musialbym poszukac.
    Ale sa zupelnie realne mozliwosci - rzady jednak chyba nie beda
    zainteresowane.
    --
    Krzysztof Halasa