    From: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Banki oddadzą spredy
    Date: Mon, 08 Aug 2016 17:31:40 +0200
    <57a32603$0$640$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <57a38fef$0$12552$65785112@news.neostrada.pl> <m...@p...waw.pl>
    <57a880fc$0$656$65785112@news.neostrada.pl>

    "J.F." <j...@p...onet.pl> writes:

    > a) ilosc jest ograniczona - bedzie kwota czy klientow za duzo, to
    > uslysza "nie ma, byly, ale wyszly".

    No skąd... klik, klik, waluta sprzedana. W końcu to tylko zapis księgowy
    :-)

    > b) nie wiem czy tak sie da w wymianach bezgotowkowych w ramach konta,
    > czy ciagle po staremu "pan zlozy zlecenie, a kurs sie zobaczy".

    Da się w wielu miejscach.

    > c) cenniki bywaja rozne, "dewizy" i "pieniadze"

    No ale to jednak sa transakcje wybitnie bezgotówkowe.

    > W przypadku obrotow na kontach kwota moze byc juz potezna ... no ale w
    > sumie to bank wiedzial wczesniej ile wplynie.
    >
    > Prowizja jest wpisana w umowe, i nie do podwazenia :-) (ha, ha, ha)

    Prowizja związana ze sprzedażą waluty obcej?

    > Az tak bardzo zaporowe to nie, wiele transakcji ma wyzsze, ale ...
    > ciekaw jestem, czy w wogole w NBP mozna wymienic, czy "pana nie
    > obslugujemy".

    No właśnie.

    > Ale mowisz, ze jak bede chcial tysiac czy 10 tys euro sprzedac/kupic,
    > to mam mozliwosc negocjacji i zejscia do kursu sredniego ?

    Do kursu średniego to niekoniecznie (nie twierdzę że na pewno nie), ale
    do kursu gorszego o 1 grosz - jasne.

    > 1% czy 3%, niewielka roznica dla klienta :-) A tyle ma np bzwbk.

    Trzykrotna.

    > Chcesz swiat poprawiac ?
    > Skoro jest jak jest, to widac tak jest dobrze :-)

    Ale komu? Kartą zapłacić nie można, trzeba gotówkę nosić - to jest
    dobrze dla złodziei zapewne.

    > Jak firma wysyla pracownika na pare dni, placi za hotel, za transport,
    > za jego prace - to to sa takie koszta, ze te 3% to malo istotny
    > drobiazg :-)

    Weź pod uwagę, że to jest raczej 5%. Jeśli koszty pracownika sa istotne,
    to te same koszty + 5% są jeszcze bardziej istotne.

    Jak dla mnie, to te 5% to jest bardzo dużo, zwłaszcza że za co właściwie
    jest ta opłata?
    --
    Krzysztof Hałasa