  • Data: 2022-01-25 17:43:30
    Temat: Re: Bankier.pl: Turcy przestali obniżać stopy procentowe
    Od: Dawid Rutkowski <d...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    wtorek, 25 stycznia 2022 o 15:57:02 UTC+1 Krzysztof Halasa napisał(a):

    > A swoją droga, skąd Wy w ogóle dowiedzieliście się o liczbach urojonych?
    > Technikum elektroniczne (albo liceum takowe) - rozumiem. Studia
    > analogiczne - także. Ale jak ktoś jest po LO i SGPiS (oj) / SGH, to
    > chyba nie powinien się z niczym takim zetknąć? Czy powinien? Kiedy?

    Hmm, na 100% nie stwierdzę, ale być może miałem w LO na mat-fizie.
    Choć jak taka matematyka nie jest przydatna to raczej nie katują.
    Ale czegoś takiego jak pierwiastek z -1 spodziewałem się - nauka w podstawówce i
    liceum przekonała mnie,
    że to jest pokonywanie po kolei poziomów kłamstw - za każdym razem, jak temat wracał,
    to było w nim mniej kłamstw.
    I jeśli pierwiastka z -1 nie wolno było, to na którymś poziomie już będzie wolno ;)
    Ale to tylko narzędzie, całki to jest dopiero dno.
    Choć można zrobić z tego piękną metaforę, pasującą niestety do obecnych rządów:
    "Co to jest praca zespolona? Są to realne nakłady i urojone zyski..." :(