    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bankomat w okienku czy Bandyctwo w okienku
    Date: Fri, 3 Jan 2014 14:50:35 +0100

    "Kris" 1...@g...co

    : Na kogo głosowałes?

    Ja chętnie zagłosuję na tego, kto zauważy, że mam prawo
    do życia, że jestem człowiekiem, że należy mi oddać moją
    własność, że nie wolno nade mną znęcać się itd...

    Na razie chętnych brak -- każdy polityk zbyt mocno boi
    się Kościoła rzymskokatolickiego a zbyt słabo boi się
    Boga, choć Bóg bywa nie tylko okrutniejszy od tego
    Kościoła, ale jest znacznie silniejszy od tegoż
    Kościoła a historia uczy, że:

    () nie ma człowieka, który by prowadził wojnę przeciwko
    Kościołowi rzymskokatolickiemu i przegrałby ją :)

    () Kościół wielu swych sojuszników porzucił,
    oszukał, zdradził, wyklął...

    () każdy, kto broni Kościoła wcześniej czy później musi
    zamienić argumenty na przemoc bądź filozofię typu:

    -- nie znasz się,
    -- jesteś głupi,
    -- nie masz racji
    -- zostaniesz potępiony...

    Lutra wyklęto między innymi za to, że:

    () chciał przekładać Pismo Święte na języki narodowe
    -- dziś KRK szczyci się tymi przekładami, którymi
    podporządkowuje się Chrystusowi polecającemu
    niesienie Dobrej Nowiny całemu światu i który
    dał swym uczniom ,,dar języków''...

    () sprzeciwiał się pobieraniu zapłaty za rozgrzeszania
    czy odpusty -- dziś KRK szczyci się tym, że czyni tak,
    jak pragnie Chrystus: ,,darmo dostaliście, darmo dawajcie''...

    Władysław Jagiełło poprowadził wojnę przeciwko papieskim
    rycerzom i choć walecznością oraz kunsztem wojennym
    ustępował papieżowi na każdym kroku -- wygrał bitwę
    pod Grunwaldem! Wygrał, gdyż tak chciał Bóg.

    Muzłmanie nie tylko wyparli krzyżowców ze swych ziem,
    ale obecnie najeżdżają rzymskokatolicką Europę...

    Ani prawosławna Rosja nie przegrała z Hitlerem, ani anglikańska Wielka Brytania.

    Od samego początku swego istnienia KRK traci swe wpływy.
    Odpadły ludy wybierające prawosławie czy protestantyzm.
    Jan Paweł II nie tylko nie przyłączył do Rzymu/Watykanu
    wyznawców monoteizmu, ale utracił Chiny, Indie, uznał
    swoją porażkę w walce o Rosję, obecnie odpadają dawne
    ziemie RON -- Białoruś i Ukraina... Od dawna słychać,
    że ostoją KRK jest tylko Ameryka Południowa
    i (oczywiście?) Filipiny. ;)

    A jednak Polaków paraliżuje strach przed kapłanami,
    z których nawet HSienkiewicz wyśmiewał się na każdym kroku.

    -=-

    Póki co -- ignoruje wybory. :)

    : Na kogo proponujeszs głosować w kolejnych wyborach?

    Na tego, kto będzie Ci służył jako Twój reprezentant.
    Kiedyś zastanawiałem się nad ludźmi, którzy wybrali
    sobie cara, by mu służyć i aby bać się go... Byłem
    zdumiony!!! I zaślepiony zarazem -- toż tak właśnie
    postępują obecnie Polacy! -- wybierają kogoś, aby
    mu służyć i aby bać się go!!!

    Na tego, kto poważnie chce pracować dla dobra
    społeczeństwa -- karmiącego przecież takiego
    przywódcę, czy choćby parlamentarzystę, bądź
    urzędnika... :)

    Każdy ma swoje cele osobiste i wszyscy mają jakieś cele wspólne.

    Wszędzie ludzie chcą jeść, spać spokojnie, zdobywać umiejętności
    i wiedzę, rozmnażać się, wychowywać dzieci itd... Każdy mądry
    potrafi pojąć potrzebę istnienia kompromisów, dzięki którym
    ludzie nie tylko mogą współżyć ze sobą pokojowo, ale wręcz
    są sobie wzajemnie potrzebni. Każdy też ma jakieś poczucie
    sprawiedliwości i nikt nie jest głupi, choć zwykle ludzie
    ukrywają swoją mądrość -- często z powodu obaw, czasami
    z powodu nieśmiałości, bywa, że z lenistwa...

    () po co wybierać kogoś, kto nie dotrzymuje słowa?
    -- Tusk i jego obietnice podatkowe
    () po co wybierać kogoś, kto terroryzuje i nie przyjmuje
    żadnej krytyki
    -- Komorowski z głupim Fryczem i odważnym Ukraińcem
    -- Kaczyński straszący stryczkiem Tuskowi i ślepo
    podporządkowany ludziom takim jak Rydzyk

    BTW Rydzyka...

    () Przyznajcie się!! Kto z was słyszał o Rydzyku?
    Kto z was wie, kim on jest i z jakimi dziełami
    można go kojarzyć? Chyba nie ma Polaka, który nie
    wie, że redemptorysta Rydzyk budował (uczciwie bądź
    nie -- to osobna sprawa) takie dzieła jak -- Radio
    Maryja, Telewizję Trwam fundację Lux Veritatis...

    () A teraz zastanówcie się nad tym, kto jest obecnie
    prymasem Polski. Kardynała SWyszyńskiego każdy zna.
    Po nim nastąpił arcybiskup JGlemp, którego ponoć wybrał
    SWyszyński, nie zaś Jan Paweł II. A później? Kto był
    później i kto jest teraz prymasem?...

    A jednak Rydzyka każdy zna, podczas gdy postacie prymasów
    są mniej znane. ;) Kto przewodniczy obecnie Episkopatowi? Itd...

    Na szczęście Rydzyk stracił swoje poparcie. ZZiobro (lakmus
    Rydzyka) jak partia (SP) nie jest już nawet na granicy
    progu wyborczego, ale jest wręcz na granicy istnienia w ogóle.

    A jednak był czas, że prezydent RP, Lech Kaczyński wolał
    pogodzić się obrażeniem swej małżonki niż rozstać się
    z Rydzykiem! Rydzyk przyrównał prezydentowi do szamba,
    którego nie należy mylić z perfumerią... Gdyby ktoś
    tak obraził moją żonę, zażądałbym przeprosin i zagroziłbym
    zrzeknięciem się urzędu w razie nieprzeproszenia. Gdy to
    mówiłem przed laty -- nazywano mnie głupcem. Dziś wielu
    uważa, że taki manewr (Rydzyk na pewno by nie przeprosił)
    uratowałby nie tylko honor państwu Kaczyńskim, ale także
    uchroniłby przed śmiercią w Smoleńśku...

    Inna sprawa, że Tusk nieźle wynagrodził rodziny poległych.
    Być może wielu uważa, że odszkodowania są droższe niż życie.

    -=-

    IMO nie ma (kurz na meblach nie zwiększa wysokości mebli -- to
    nawet mniej niż margines; tak i z głupcami, których praktycznie
    nie ma) ludzi głupich -- są natomiast nieodważni czy leniwi.
    Skoro nie jesteście głupcami -- wybierzcie ludzi godnych
    sprawowania tak zwanej władzy. Poczujcie się obywatelami
    czynnie zaangażowanymi w rozwój/życie swego kraju.

    -=-

    Ja nie mogę wybrać tego, kto uważa, że metropolita Ozorowski
    jest Bogiem. :) DTusk zapowiedział wprawdzie nieklękanie przed
    duchownymi
    (na co ma zgodę samej Stolicy Apostolskiej, gdyż Benedykt XVI
    każdemu człowiekowi zezwolił na takie nieklękanie, biskup
    Pieronek dał wykładnię plebsowi, a papież Franciszek tej
    zgody nie uchylił)
    ale (jak u DTuska zwykle bywa) obietnicy swej nie dotrzymał...

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'