    From: "EmBa" <e...@u...op.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Bezpieczeństwo kart chipowych
    Date: Tue, 10 Jun 2003 22:14:16 +0200
    Sender: e...@o...pl@multi.multisoft.com.pl

    Użytkownik "Konlin" <k...@g...pl> napisał w wiadomości
    news:257382270.20030610160220@go2.pl...

    > Nie chce palnac jakiegos glupstawa bo, jak pisalem, niezbyt sie na tym
    > znam. Ale wydaje mi sie ze to nie jest takie banalne. Inaczej juz
    > dawno slychac by bylo np. o klonowaniu simkart, kart telefonicznych
    > itp.

    Karta, karcie nie równa. To czy karte można skopiować czy nie zależy od tego
    jak dane na niej zostały zabezpieczone.
    Np stare simkarty GSM można bez problemu sklonować, ale wcześniej z
    orginalnej trzeba wyciągnąć odpowiednie kody. W efekcie czego do odpowiednio
    przygotowanej "czystej" karty można wpisać kody z kart różnych operatorów
    dzięki czemu w jednej karcie SIM mamy IDEĘ, PLUSA i ERĘ, a co uruchomimy
    zależeć będzie od tego jaki pin wpiszemy. Nowsze karty (te z większą
    książką) zostały juz lepiej zabezpieczone i sklonować ich sie nie da. A np.
    karty Cyfry+ były kiepsko zabezpieczone w rezultacie czego wiara zaczęła je
    łamać i oglądac programy za free. Teraz Cyfra wprowadziła nowe karty lepiej
    zabezpieczone (i ulepszony system kodowania SECA 2) i problem nielegalnego
    odbioru Cyfry zniknął.
    Reasumując - wszystko zależy od tego jak zostaną zabezpieczone karty przed
    nieautoryzowanym dostępem do przechowywanych w niej danych.