  • Data: 2008-03-16 14:38:41
    Temat: Re: Bezpieczenstwo karty ze scalakiem
    Od: Mithos <f...@a...pl> szukaj wiadomości tego autora

    f...@s...poczta.onet.pl napisał(a):
    > Karta ma pasek, jak kazda "zwykla" karta. Pasek ten mozna tak
    > samo skopiowac, tak samo mozna zlapac PIN - i wtedy co?

    Karta autoryzowana PINem jest znacznie mniej bezpieczniejsza dla
    uzytkownika niz karta autoryzowana podpisem. A kombo pasek + chip
    jeszcze tylko zwieksza to niebezpieczenstwo.

    Tym niemniej, pomijajac dyskusje podpis vs PIN (chip vs pasek) warto
    przypomniec, ze wiekszosc terminali drukuje dla sprzedawcy potwierdzenie
    na ktorym jest nie tylko PELNY numer karty ale takze data waznosci. Imie
    i nazwisko ma tutaj znacznie mniejsze znaczenie, bo przy zakupach MO/TO
    nie jest to sprawdzane. Poza tym nie raz widzialem, ze terminal
    wyswietlil moje imie i nazwisko. Tak wiec sa to dane banalne do
    zapamietania, a reszte sprzedawca ma na tacy. Przy nieuczciwym
    sprzedawcy nieszczescie gotowe.

    Wobec powyzszego, praktycznie kazdy sprzedawca moze nam zrobic "fraud"
    obojetnie czy mamy pasek, chip, autoryzacja podpisem czy pinem.

    I ja bym sie obawial raczej tego :)

    --
    Mithos