  • Data: 2008-03-17 08:47:02
    Temat: Re: Bezpieczenstwo karty ze scalakiem
    Od: "kashmiri" <k...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik <f...@s...poczta.onet.pl> napisał w wiadomości
    news:1205732641.440982@host.unknown...

    > OK, bo ja mam tak:
    >
    > 1. terminal jest bez stykow, wiec wczytuja karte paskiem, a potem
    > autoryzuja na podpis
    >
    > 2. terminal jest ze stykami, ale robia jak wyzej
    >
    > 3. Terminal jest ze stykami, wiec wkladaja karte w slot, a potem tez
    > autoryzuja podpisem.
    >
    > 4. Terminal jest ze stykami, ale wczytuja karte paskiem. Wowczas
    > terminal protestuje i wyswietla napis, ze ta karte trzeba jednak
    > wetknac.
    > Wtedy wtykaja i dalej na podpis
    >
    > I teraz Twoim zdaniem, MOJE bezpieczenstwo polega na tym, ze JEDYNIE w
> [...]

    Punkt 3 jak dla mnie niemożliwy. Chip => PIN.
    Za to zdarzyło mi się: karta w slot + autoryzacja niewymagana (zakup na małą
    kwotę).

    Ale ogólnie racja. Dopiero chip gwarantuje (jak długo jeszcze???), że użyto
    prawdziwej karty. Dlatego Europa przechodzi na chip - w ciągu kilku lat mają
    zniknąć karty i terminale tylko "na pasek". W USA króluje pasek, ale powoli
    też zaczynają przechodzić - na karty zbliżeniowe.