eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBezpieczeństwo przeglądarek internetowych - raport CERT Polska. › Re: Bezpieczenstwo przegladarek internetowych - raport CERT Polska.
  • Data: 2005-01-24 20:49:23
    Temat: Re: Bezpieczenstwo przegladarek internetowych - raport CERT Polska.
    Od: "yamma" <y...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MarekM" <m...@w...INTERIA.i-to.PL> napisał w wiadomości
    news:ct384t$om3$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > yamma dnia 01/24/2005 11:32 AM napisał(a) co następuje:

    > Rozumiem, że wg Ciebie grupa pl.biznes.banki jest odpowiednim miejscem do
    > tłumaczenia użytkownikom, co to jest przestrzeń kernela, przestrzeń
    > użytkownika, procesy, buffer overflow itd.? Wierz mi, wiem o czym mówię: to,
    > co napisałem, napisałem z podejściem "z punktu widzienia użytkownika".

    Na pewno nie jest odpowiednim miejscem do siania tzw. FUDów. A siejesz je
    bazując na opiniach ludzi, którzy posiadają Windowsy "stadion edition", na
    których nie można nawet zainstalować SP1. W dodatku pewnie z najniższym z
    możliwych poziomów zabezpieczeń, "bo panie jak dam ten suwak wyżej, to strony
    nie chodzą...".

    > A co do faktu, że proces explorera nie wyrządzi żadnych szkód systemowi jeśli
    > jest uruchomiony na koncie ograniczonym: ile już było błędów w Windowsie
    > związanych z możliwością zdalnego uzyskania praw administratora?

    No cóż...Aż mnie korci żeby przytoczyć słynną dziurę w Linuksie zwiazaną z
    funkcją nmap(), która umożliwiała dokładnie to samo.

    > Co do GG: on również korzysta z "silnika IE" (niesławny ActiveX), więc jest
    > równie podatny na wykorzystywanie błędów, jak samo IE :-)

    Pudło! Poczytaj sobie: http://www.idg.pl/news/69955.html
    Tak na koniec: nie ma super bezpiecznej przeglądarki dla użytkownika, który nie
    ma pojęcia o tym co robi. MSIE jest bezpieczną przeglądarką pod warunkiem, że
    użytkownik wykaże minimum zaangażowania i po odpaleniu tego "niebieskiego E"
    kliknie na pomoc i przeczyta to co tam jest napisane, zwłaszcza w kwestii
    bezpieczeństwa. Dam sobie rękę uciąć, że ci Twoi "użytkownicy" nawet nie skazili
    się czynnością, o której pisałem.
    yamma