  • Data: 2006-10-23 11:50:16
    Temat: Re: Bezpieczeńswwo i wygoda w Kredyt Banku
    Od: Remigiusz Babicz <r...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    KK wrote:

    > Popełniasz zasadniczy błąd - hasło w Kredyt Banku składa się z 6 znaków, więc
    > pierwszy znak jaki wypluje ci keylogger może być na miejscu 1-4, drugi znak 2-
    > 5, a trzeci znak 3-6. W twoim przykładzie literka A wcale nie musi znajdować
    > się na 1 miejscu!!!

    Ależ starasz się na siłę udowodnić mi błąd. Przestań cały czas zakładać
    że KeyLogger przechwyci wyłącznie jedno hasło. Przyjmij do wiadomości,
    że po zainstalowaniu KeyLoggera cracker zdobędzie obrzydliwie dużo próbek.

    A teraz jeszcze raz:

    Jeśli wiemy że hasło jest generowane ze znaków wpisywanych wyłącznie w
    rosnącej kolejności i mając wystarczająco dużo przechwyconych haseł bez
    problemu znajdziemy PARY ZNAKÓW Z KTÓRYCH JEDEN WYSTĘPUJE PRZED DRUGIM.
    Mając odpowiednio dużo takich par bez problemu ułożysz sobie kolejność
    WSZYSTKICH znaków w haśle.

    A tak na boku - czy wiesz, że nawet są gry logiczne, w których należy
    odgadnąć hasło wiedząc, że ma on N liter oraz dostając po kolei
    informacje, że znak X występuje w nim przed znakiem Y. Wygrywa ten,
    który odgadnie hasło przy mniejszej ilości podpowiedzi. Tutaj zabawa
    jest identyczna, tyle, że nagrodą nie jest dobre samopoczucie, ale
    gotówka klienta banku..

    reik.

    PS. Naprawdę posiedź na tym chwilę i rozrysuj to sobie. Odgadnięcie
    hasła przy takim sposobie szyfrowania jest na tyle łatwe, że mogłoby się
    znaleźć na egzaminie gimnazjalnym. Kluczem do sukcesu jest jedynie
    wystarczająca ilość próbek (w tym wypadku przechwyconych haseł).