eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBezsensowny system przelewówRe: Bezsensowny system przelewów
  • Data: 2004-10-19 15:16:20
    Temat: Re: Bezsensowny system przelewów
    Od: Łukasz Cielecki <m...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    Dnia Tue, 19 Oct 2004 16:58:58 +0200, Paweł napisał(a):

    >> A jak sobie wyobrażasz to inaczej w przypadku operacji automatycznych?
    >
    > wyobrażam sobie bardzo prosto - gdyby banki sprawdzały poprawność wszystkich
    > danych umieszczonych w przelewie a nie tylko numer rachunku (jak to ma
    > miejsce w rzeczywistości obecnie) to poprostu należałoby wprowadzić jakiś
    > sensowny standard - np podział na pola IMIE, NAZWISKO, ULICA, MIEJSCOWOŚC
    > i uzgodnić jeden standard - np wszystkie nazwy wpisywane dużymi literami bez
    > polskich znaków
    > i tego standardu się trzymać

    Bardzo uważnie przeczytaj mój post z 16:07 (w szczególności przytoczone tam
    przeze mnie przykłady problemów jakie stwarzałby taki system), a później
    przemyśl jeszcze raz to co napisałeś.
    Poza tym to widać, że masz blade pojęcie o informatyce i bazach danych bo
    gdyby było inaczej to wiedziałbyś, że akurat wielkie (a nie duże tak jak
    napisałeś) czy małe litery to jest bardzo prosty problem do przeskoczenia.
    A jeśli chodzi o brak polskich znaków diakrytycznych - to powtórzę raz
    jeszcze - rezygnacja z nich praktycznie przekreślałaby sens całej operacji
    weryfikacji bo i tak pod jednym 'wzorcem' mieściłoby się wiele nazwisk
    (literka z odpowiadałaby 'z', 'ż' i 'ź' na ten przykład).

    > jeśli jednak przyjęto inny standard - taki jak obecnie to też jest ok, tylko
    > w takim razie nie należy zmuszać ludzi do pisania nikomu niepotrzebnych nazw
    > i adresów - w ten sposób tylko niepotrzebnie wprowadza się przekonanie że te
    > nazwy i adresy są istotne - a jak wiemy tak wcale nie jest

    Po pierwsze nikt nikogo nie zmusza - już nie raz przytaczano tu, że
    wpisanie 'xxx' i tak nie zatrzyma przelewu.
    Po drugie tak jak już napisano w tym wątku takie informacje mają
    (przynajmniej w zamyśle - pomijam już praktykę) znaczenie przy reklamacji.

    > gdyby klient wysyłając przelew wiedział że tylko numer rachunku się liczy to
    > może przykładałby dużo większą staranność do poprawnego wpisania numeru

    Skoro klient olewa numer rachunku to jest sam sobie winien. Przecież trzeba
    być chyba trochę 'nie tego', żeby sobie myśleć że <tu dowolne imię i
    nazwisko> jest tylko jeden na świecie. Ale nawet na takich jest 'hak' w
    postaci liczby kontrolnej. A, że nie jest niezawodny? Nic nie jest. :)

    Pozdrawiam!

    --
    Łukasz "Mr Luck" Cielecki
    m...@p...onet.pl

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1