  • Data: 2023-12-07 21:45:40
    Temat: Re: Bitcoin
    Od: "J.F" <j...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 07 Dec 2023 19:46:58 +0100, Krzysztof Halasa wrote:

    > Raczej wątpię. Mniejszość zarabia - nie wiem tylko jak mała mniejszość.
    > Podobnie jak w każdym innym "systemie", tu także nie ma żadnego
    > perpetuum mobile.

    Wystarczy ze "cena rośnie"

    > Czyli nie "kto kupił rok temu", tylko kto kupił rok temu i sprzedał
    > z zyskiem. To zasadnicza różnica.

    Na razie jeszcze cena jest wysoka. Można sprzedac, mozna poczekac
    az jeszcze wzrosnie, mozna się obudzic z ręką w nocniku :-)

    > Weź pod uwagę, że każdemu, kto sprzedał (z zyskiem lub stratą) odpowiada
    > ktoś, kto kupił. Jakim cudem większość mogłaby zyskać?

    No bo cena rośnie.

    > Zysk nigdy nie będzie równy cenie zakupu. Strata - może być.
    > W ogólnym przypadku dodatnia wartość oczekiwana "inwestycji"
    > w kryptowaluty jest tak samo prawdopodobna, jak w przypadku totolotka
    > (bez kumulacji). Natomiast wierzę, że może się to różnić w zależności od
    > profilu "inwestora", i niektórzy mogą być powyżej zera (kosztem
    > oczywiście całej reszty). Weźmy np. takich autorów projektu, którzy na
    > starcie zarezerwowali sobie znaczną część przestrzeni "waluty".
    > Albo takich, którzy uciekną z pieniędzmi (prawdziwymi) klientów. Itd.

    Ale wartosc "prawdziwego pieniądza" spada, bo inflacja :-)

    > Osoby, które trafnie przewidzą (np. psychologicznie) moment zmiany
    > trendu. To wszystko jest możliwe - w pokerze albo np. w 3 kartach też
    > można częściej wygrywać niż przegrywać (aczkolwiek tam ogólna
    > opłacalność jest zerowa, nie mocno ujemna jak tu).

    > Straci zainteresowanie wtedy, gdy już nie będzie chętnych :-)

    Poki cena rosła, to chetnych bylo wielu i tez rosło.
    Po spadkach .. ciagle jeszcze w cos wierzą :-)

    > Wtedy trzeba będzie wymyślić coś innego (w rzeczywistości cały czas
    > takie "cosie innego" są wymyślane - przecież "produktów", na których

    Chocby w kryptowalutach :-)

    > można wtopić, jest pod dostatkiem).
    > Ludzie mają za dużo pieniędzy, i to cała tajemnica.

    Niektórzy inwestują na kredyt ...

    J.