eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiBłędny adresat przelewuRe: Błędny adresat przelewu
  • Path: news-archive.icm.edu.pl!agh.edu.pl!news.agh.edu.pl!newsfeed2.atman.pl!newsfeed.
    atman.pl!.POSTED!not-for-mail
    From: Andrzej Lawa <a...@l...SPAM_PRECZ.com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Błędny adresat przelewu
    Date: Tue, 19 Nov 2013 13:12:59 +0100
    Organization: ATMAN - ATM S.A.
    Lines: 41
    Message-ID: <l6fkkc$e9e$1@node2.news.atman.pl>
    References: <3...@g...com>
    <l6fdi8$741$1@node2.news.atman.pl>
    <4...@g...com>
    <l6fg4t$9l2$1@node2.news.atman.pl>
    <9...@g...com>
    NNTP-Posting-Host: 193.35.41.6
    Mime-Version: 1.0
    Content-Type: text/plain; charset=ISO-8859-2; format=flowed
    Content-Transfer-Encoding: 8bit
    X-Trace: node2.news.atman.pl 1384863180 14638 193.35.41.6 (19 Nov 2013 12:13:00 GMT)
    X-Complaints-To: u...@a...pl
    NNTP-Posting-Date: Tue, 19 Nov 2013 12:13:00 +0000 (UTC)
    User-Agent: Mozilla/5.0 (X11; Linux i686; rv:17.0) Gecko/20130801 Thunderbird/17.0.8
    In-Reply-To: <9...@g...com>
    Xref: news-archive.icm.edu.pl pl.biznes.banki:597770
    [ ukryj nagłówki ]

    W dniu 19.11.2013 12:07, Kris pisze:
    > W dniu wtorek, 19 listopada 2013 11:56:29 UTC+1 użytkownik Andrzej Lawa napisał:
    >> To nie tylko pisać ale i czytać nie umiesz?
    >> Wyraźnie pisałem, co zrobią (nic).
    > Póki co bank gdzie przelew był zlecany reklamację przyjął
    > i przesłał do banku odbiorcy informację aby ten zwrócił kasę.

    Nie przyjął reklamacji tylko przyjął informację o pomyłce składającego
    zlecenie i zadziałał w roli pośrednika.

    > Bank odbiorcy wezwał pisemnie Nowaka do zwrotu kasy
    > i podpisania zgody na jej wyksięgowanie z konta. Nowak odmówił.

    Nie "wezwał" tylko poinformował o rzekomej pomyłce posiadacza konta, na
    które poszedł przelew i spytał się, czy to faktycznie pomyłka i czy w
    związku z tym mógłby tę kasę przelać. Nowak im odpowiedział "nie".

    > Ciekawi mnie co będzie dalej

    Nic. Bank ci odpisze, że wg odbiorcy to nie jest pomyłka i bank nie jest
    ani stroną w tej sprawie ani twoją nianią, żeby cię pilnować czy nie
    mieszasz adresatów i numerów kont.

    Jeśli w ofercie do tego konta nie mają jakichś ekstra dodatkowych
    procedur zabezpieczających (poza wymaganymi przez prawo), których by
    ewentualnie nie dotrzymali - to może reklamację uwzględnią.

    Ale jeśli w warunkach konta nie ma nic ekstra ponad warunki ustawowe to
    możesz im skoczyć. W sumie nawet z dobroci serca nie za bardzo mogą ci
    czegokolwiek wypłacić, bo to by była niegospodarność i twój
    nieuzasadniony przychód. Równie dobrze mógłbyś wyjść na rynek z
    karteczką "Jestem ofermą i zgubiłem pieniące - pomóżcie dobrzy ludzie" i
    coś wyżebrać ;)

    PS: tak, wiem że pisałeś, że nie ty. Nie wnikam. Jeśli nie ty, to wstaw
    sobie w to miejsce osobę, której sprawa dotyczy.

    --
    Świadomie psujący kodowanie i formatowanie wierszy
    są jak srający z lenistwa i głupoty na środku pokoju.
    I jeszcze ci durnie tłumaczą to nowoczesnością...

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1