    From: "Robert" <s...@o...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Błędny (?) klucz. Było: Lukas - dziadostwo
    Date: Sat, 7 Dec 2002 12:39:22 +0100

    In news:assl3v$7qp$1@flis.man.torun.pl, bwwald wrote:

    > Moze Robercie masz stary, dobry, wysynchronizowany token? ;-) Moj
    > nie ma jeszcze 3 miesiecy.
    Mam stary, dogorywający, rozstrojony token :))
    Jakies 2 lata go mam.

    > Wiem, ze moze moje spostrzezenie to
    > spiskowa teoria dziejow, ale algorytm synchronizacji nie musi dzialac
    > caly czas. W kazdym razie, rzeczywiscie moze tak byc, jak sugerujesz,
    > ze jesli czlowiek cos sobie wmowi (falsz), to po pewnym czasie jest
    > gotow w to uwierzyc :-)

    Nie ocenialbym tego w tak negatywnych kategoriach.
    Umysl ludzki ma niebywała zdolnosc ekstrahowania regularnosci, ulatwien,
    ktore oszczedzaja ograniczone zasoby neurologiczne.
    Byc moze jest tak, ze Ty, będac osobą wnikliwą, po zaskakujaco nieudanym
    logowaniu (jestes prawie pewien, ze dobrze wpisales), stawiasz szereg
    szybkich hipotez (niekoniecznie calkiem swiadomie). Jedna z nich jest "moze
    za łatwa liczba"?
    Spojrzales na token, wykryles _jakąś_ regularność i uzyskałeś potwierdzenie,
    ze jest latwa... Popatrz sobie tak przez parę minut na wskazania tokena -
    czy co najmniej 50% ze wskazań nie daje wrażenia przyjemnej
    nieprzypadkowości? Jeśli tak, to mogłeś - utrzymując tę hipotezę - zyskiwać
    dane potwierdzające w dużej części nieudanych logowań. Były też dane
    zaprzeczające, ale tych się tak dobrze nie zapamiętuje, bowiem
    zapamiętywanie zależy m.in. od afektu - dane potwierdzające były przyjemne,
    bowiem karmiły Twoje ego potwierdzając Twoją hipotezę. Znasz pojęcie
    "experimenter bias", prawda?

    No, rozgadałem się ... :)

    --
    Robert