    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Brukselski ;) szczyt...
    Date: Tue, 13 Dec 2011 16:39:35 +0100

    "Konfabulator" jc7k49$n7i$...@i...gazeta.pl

    Gieniu> jesli ktos nie przygotował się jeszcze emocjonalnie na 6zł benzyna, to
    Gieniu> najwyzszy czas żeby to zrobił, co by nie było zaskoczenia i pomstow ;)

    Emocjonalnie? Trzeba zatankować zbiornik paliwa do pełna. :)

    > Po 6? Po 6 to będzie od 1 stycznia. Po ile będzie 31 grudnia 2012 to bym się
    > nie zakładał, bo może to być równie dobrze 8 zł, jak i 3 zł.

    Szykuje się jakaś denominacja złotówki? ;)

    -=-

    Polacy nie wyciągają wniosków z historii:

    -- Jan II Sobieski wspomógł Europę, aby Rzeczypospolitą
    pogrążyć w nadchodzących rozbiorach

    -- lata 90 to wyprzedawanie polskiego majątku narodowego
    obcokrajowcom żerującym na naszej złej kondycji finansowej

    -- obecnie my, (; żerując ;) na złej kondycji finansowej
    Europy, oddamy tejże Europie nasz szmal :) niejako
    w miłosiernym darze :)

    a może my powinniśmy coś od tej Europy kupić -- jakieś
    technologie, jakąś opiekę medyczną, jakieś ziemie?...

    ja chętnie bym coś kupił w ciepłych krajach -- we
    Włoszech, w Portugalii, Hiszpanii czy Grecji :)

    wygrzewałbym tam swoje kości, jakże złaknione gorąca :)

    W Augustowie ginie masa ludzi -- bo nie ma tam obwodnicy
    a nie ma, bo jaśnie oświecona Europa nie pozwoliła nam
    na zbudowanie drogi Augustów-Suwałki -- drogi prowadzącej
    po historycznym cyplu Rzeczypospolitej. :) Już Księstwo
    Warszawskie -- podarowane nam przez jaśnie umiłowanego ;)
    Napoleona Bonapartego, ale i II RP miała ów cypel nie bez
    powodu. :) Augustów jest miastem polskim -- miastem królewskim,
    nazwanym dla upamiętnienia naszego ostatniego Jagiellona, :)
    Zygmunta (po ojcu -- Zygmuncie Starym, mężu Królowej Sworzy)
    Augusta (gdyż zrodzonego w tym właśnie miesiącu) ale otoczonym
    ziemiami białoruskimi (czy ruskimi jak kto woli) litewskimi,
    pruskimi/mazurskimi itp. :) Jeżdżąc po tych ziemiach można
    zauważyć ślady zostawione (rzecz jasna nie w sensie dosłownym,
    nie ślady końskich kopyt) przez naszego ostatniego Jagiellona.

    Droga Augustów-Suwałki sankcjonuje ten historyczny cypel.

    A Zygmunt August nie jest byle jakim królem -- właśnie na
    nim kończy się dynastia, która zapoczątkowała rozprawianie
    się militarne z Krzyżakami, czyli ze szpitalnym :) zakonem
    rzekomo Najświętszej Maryi Panny, nawracającym dobrym słowem ;)
    mówionym przy dźwiękach jęków mordowaanych pogan... :)

    Ale IV Rzesza... [nie, co ja piszę...] Ale Zjednoczona Europa
    nie życzy sobie przypominania tych faktów, dlatego obwodnica
    Augustowa prowadzić ma z Białegostoku do wielebnych zakonników
    z Olsztyna, ;) tnąc ziemie Zygmunta Augusta, :) ostatniego
    z rodu solidnych przeciwników zaborczości Rzymu. :)

    -=-

    IMO to dobrze, że państwo polskie nie chce wyzyskiwania niekorzystnej
    sytuacji Europy, ale dlaczego chce, aby za błędy tejże Europy płacili
    Polacy? :) Dlaczego my, Polacy nie możemy odliczać VATu od samochodowego
    paliwa, choć nasze państwo przegrało stosowną rozprawę sądową z UE a musimy
    wprowadzić wyższą akcyzę paliwową na rozkaz tejże UE? :)

    A może ja cos plączę? :)

    -=-

    Wracając do tematyki grupy... Hm... Jak by tu wrócić...
    Mille pokazuje, jak miło usiąść na kamieniu i wygrzewać
    w słońcu kukurydzę. :) Augustów słynie na cały świat
    z pięknej_inaczej fabryki papierosów. :) Okoliczna
    ludność (dziś ta ziemia nazywa się suwalszczyzną,
    kiedyś Suwałki były wsią w województwie augustowskim)
    uprawia tytoń -- dotowany przez nasze państwo od niepamiętnych czasów. :)

    Na tych terenach zapewne można by uprawiać kukurydzę, aby ją następnie
    (niemal jak tytoń?) spalać w piecach i pozyskiwać tą drogą energię do
    grzania krowich obór?... Nie tylko do obór. :) Europa grzeje także
    domy mieszkalne tą metodą. :) Czy my, Polacy nie możemy kupić (za
    ten szmal podarowywany Europie) technologii palenia kukurydzy? :)
    Czy nie można na suwalskiej ziemi (obok trawy dla krów) hodować
    kukurydzy spalanej następnie w celu pozyskania z niej odnawialnej,
    czystej/zielonej energii potrzebnej do grzania naszych domostw? :)

    -=-

    No i znów wróciłem do Augustowa?... To ostatnie miasto przed Litwą. :)
    To resztki polskiej ziemi w granicach dawnej Rzeczypospolitej Obojga
    Narodów -- federacyjnego państwa masy języków, masy narodów, masy religii,
    masy kultur i zwyczajów... Państwa z jednej strony opierającego się
    (opierającego się jak sekretarka gwałcona przez Łyżwińskiego opierała
    się w czasie gwałtu o biurku?) naporowi pruskiemu, z innej
    zaś -- moskiewskiemu a jeszcze z innej -- tureckiemu. :)

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'