    From: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Brukselski ;) szczyt...
    Date: Sun, 18 Dec 2011 01:27:01 +0100

    "mx" jciog8$f9v$...@i...gazeta.pl

    > A Białystok wsią w powiecie suraskim czy jeszcze nie istniał? ;)

    Mechanicznego konia z rozrządem ;) temu, kto zna rzeczywistą
    historię Białegostoku. :) Wiadomo, że wcześniejszy herb tej
    mieściny zawierał w sobie postać gryfa oraz koronę. Ani chybi
    znaczyło to, że posiadłość należała do Gryfitów (choć leżała
    raczej na ziemiach ruskich, nie kaszubskich) i do Korony.

    Suwałki mają od dziś tomograf (czy inny rezonator magnetyczny)
    o czym radio trąbi cały dzień!!! Na razie urządzenie jest
    zdemontowane, w kawałkach, ale już jest!!!

    Niedawne wojewódzkie miasto ma tomograf!!!!

    -=-

    Suraż stracił na znaczeniu na rzecz Łap dzięki linii kolejowej,
    której surażanie nie chcieli. :) Białystok też wiele zawdzięcza
    tej linii, natomiast pobliski Supraśl ponoć wiele stracił przez
    tę linię na rzecz Białegostoku. :) Moje tereny to przemysł
    znany z Ziemi obiecanej Reymonta. :)

    Oczywiście dziś po tym przemyśle zostały jedynie galerie handlowe. ;)
    Cały przemysł przeniesiono do Chin. :) Może nie wiesz, gdzie leżą
    Chiny i czym w ogóle są. To takie potężne państwo z potężnym narodem,
    które być może kupi nasze długi... :) Może nawet coś u nas zainwestuje,
    może da Polakom pracę -- już daje, co widać w czasie budowy dróg... ;)

    -=-

    Jeszcze 30 lat temu Białystok określano mianem wiosek zagonionych w bloki. :)
    Teraz to miasto całą gębą. Ciasne, smrodliwe, zaściankowe, pozbawione
    zieleni i tak zwanej kultury (internet ;) i opero-filharmonia ma ponoć
    zmienić coś w tej materii) w którym od wielu lat (od czasu budowy
    Uniwersytetu Warszawskiego filii w Białymstoku?) ścierają się dwie
    teorie i dwie myśli narodowe -- ludzie ze Stolicy i z Białorusi. :)
    W chwili obecnej wygrywa opcja białoruska. :)

    -=-

    Jak już zauważyłem wcześniej -- nie bez powodu ziemia białostocka
    nie została włączona do Księstwa Warszawskiego, choć została tam
    włączona ziemia augustowska i suwalska.

    Pisałem także wielokrotnie i o tym, że mieszkam na styku różnych kultur,
    religii i języków oraz religii. Prusy (Niemcy) i Litwa na północy, na
    południu i wschodzie Białoruś i Ukraina, dookoła oczywiście żydzi,
    niedaleko Tatarzy...

    Ale z jakiegoś powodu Braniccy w swym herbie umieścili koronę.
    Później ten herb już zawierał i litewską Pogoń, i polskiego orła.

    -=-

    Dziś nawet Wikipedia pisze o Branickich:

    Dopiero król August III w przywileju dla miasta z 1 lutego 1749 r. nadał
    miastu jako nowy herb znak herbowy Branickich -- fundatorów i właścicieli
    miasta. Był to Gryf wspierający się na inicjałach Jana Klemensa Branickiego
    (JKB). Pomimo to na dokumentach miejskich wciąż używano pieczęci z jeleniem.

    Po śmierci Jana Klemensa Branickiego w 1771 r. właścicielką Białegostoku
    została Izabela Branicka z Poniatowskich, żona Jana Klemensa. Po 1795 r.
    Białystok stał się siedzibą nowo utworzonej prowincji Prus Nowowschodnich,
    ale nadal był miastem prywatnym Izabeli Branickiej.

    Kto wie -- może kiedyś doczekam się i tego, ze Wikipedia opowie historię
    Białegostoku, którą znam od czasów, gdy byłem małym dzieckiem, gdy miałem
    kilka lat. :)

    -=-

    Obecnie w Białymstoku mieszkają Braniccy (nawet jeden z nich uczył mnie
    astronomii, gdy studiowałem fizykę) ale to nie są potomkowie właścicieli
    miasta, lecz ludzie sprowadzeni tu ze wschodu -- delikatnie ujmując. ;)
    (o czym profesor Branicki mówi otwarcie, acz niechętnie -- po ,,lekkim''
    dociśnięciu)

    -=-

    Gryfitów najłatwiej spotkać na wybrzeżu -- na ziemiach kaszubskich,
    ale ponoć nasz Gryfita przybył tu z Małopolski. :) Kaszubi nie są
    Polakami, ale z jakiegoś powodu utożsamiają się z Polską, :) choć
    zachowali swój własny, odrębny język i swoją mentalność -- jakże
    inną niż białostocka na przykład. :)

    -=-

    Wróćmy do Zielonej Wyspy... Leki mają drożeć, lekarze mają nie wypisywać
    recept lub będą pisali je tak, aby pacjent płacił 100%... Tomografia czy
    rezonans magnetyczny to droga diagnostyka... Zieleń Wyspy może złuszczyć
    się a leczenie może być coraz droższe... Chińczycy mogę nie zechcieć
    leczyć nas, Europejczyków akupunkturą... IMO złe czasy nadchodzą dla
    Polski... ;)

    [jeszcze powinienem coś napisać o chujostwie Jana Pawła II, ale jakoś
    zmęczony jestem... może mi ludzie wybaczą... toż chyba nie musze pisać
    w każdym poście o tym, ile zła odebrałem od ,,Sług Bożych'' Jana Pawła II...]

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'