    From: "gg" <n...@m...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: CHF czy PLN ?
    Date: Sat, 4 Dec 2004 09:53:25 +0100

    Użytkownik "Michal Hopfer" <g...@h...com.pl> napisał w wiadomości
    news:41B172EC.EF9BE85B@hopfer.com.pl...

    > ale przeciez rata to wszystko bo obejmuje zarowno splate odsetek jak i
    > splate kapitalu.
    > nawet jest frank wzrosnie do 4,88 to kredyt bylby wart (150000/2,78 x
    > 4,88=circa263000)+odsetki.

    Machnąłem się w obliczeniach wziąłem kurs wyjsciowy CHF po 2.2zl stąd te
    różnice.

    > ale zauwaz te same odetki przy rownych ratach w PLN wynosza prawie
    > 200000zł. czyli faktycznie biorac kredyt w PLN splacasz kredyt 15000 +
    > odsetki 200000.

    To są kredyty właśnie. A banki to złodzieje. Zawsze to mówie.

    > jestem raczej przekonany iz wzrosnie kurs CHF/PLN ale ze wzgledu na
    > oprocentowanie IMHO i tak sie oplaca. nie rozumiem po prostu iz
    > niektorzy
    > mowia iz oplacalnosc oprocentowania we frankach mozna zrownac z
    > oplacalnoscia oprocentowania w PLN przy wzroscie kursu o 10-15%.
    > przeciez
    > odsetki w PLN sa porazajace.

    Tego też nie rozumiem. Może ktoś mądrzejszy by tu coś skrobnoł...

    > poza tym za kilka lat to wejdzie do Polski EURO a kurs CHF-EUR jest w
    > miare
    > stabilny, zreszta wtedy mozna przewalutowac na EUR.

    Oczywiście ale przy niekorzystnym kursie godzisz się na stratę.
    Pare lat to długi okres. Wiesz co bedzie ze złotówką jak jak kiedyś będzie
    trzeba zbilansować budżet?
    Wiem, wiem jestem pesymistą... :)

    > jakos nie wierze we wzrost kursu wiecej niz 3,50 i to juz przy
    > najczarniejszych zalozeniach. sa teraz prognozy iz EUR w momencie wejcia
    > do
    > strefy EURO bedzie na poziomie 4,1 +/-15% a frank stoi raczej stabilnie
    > do
    > EURO wiec powinien sie utrzymywac na podobnym trendzie. jak nie mam
    > racji
    > prosze mnie skorygowac ;-)

    To, że nie wierzysz nie ma tu nic do rzeczy. I naprawdę nie gwarantuje że
    tak będzie. Poza tym analitycy zwykle nie mają racji...
    Mi tam pasuje silny złoty. Ale patrząc na naszych polityków naprawdę
    dziwię się komukolwiek z zagranicy kto kupuje polskie obligacje rządowe

    Temat jest ciekawy ponieważ sam przymierzam się powoli do jakiegos kredytu
    hipotecznego na kwote okolo 200000.
    I cały czas dzwięczy mi w glowie "stare przysłowie pszczół":
    "Kredyt bierz w walucie jakiej zarabiasz." ale wolałbym żeby był
    oprocentowany na 2,2% niz 8.

    --
    pozdrawiam
    P.