    From: Mindek <m...@g...com>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: CHFPLN
    Date: Tue, 9 Aug 2011 01:26:22 -0700 (PDT)

    On 1 Sie, 16:04, "MarekZ" <b...@a...w.pl> wrote:
    > Mamy na grupie odważnych, którzy będą próbowali się wstrzelić w lokalną
    > górkę i przewalutować kredyt hipoteczny z PLN na CHF w najbliższych
    > tygodniach?

    Mimo tych poziomów chfpln radziłbym 5 razy zastanowić się nad kredytem
    w chf. W długoterminowym horyzoncie CHF jest w trendzie wzrostowym.
    Nie będzie dla mnie zaskoczeniem, jeżeli za 10-15 lat kurs eurchf
    będzie kwotowany na poziomie 0.5(zakładam, że wejdziemy do eurolandu).
    Kto wtedy zarobi na takim kredycie? A jak stopy się wyrównają to już
    nawet nie będzie opłacalności w krótkim terminie. Gospodarka
    Szwajcarii może jest mała, ale za to trzyma się mocno. Niby mocny CHF
    osłabi eksport, ale to trochę życzeniowa postawa, od lat mają nadwyżkę
    handlową o czym my możemy tylko marzyć a PLN różnie lata w tym
    okresie. Zerknijcie na eksport Japonii, tam mimo wysokiego Jena wciąż
    mają nadwyżkę handlową(nawet teraz 6 miesięcy po katastrofie z
    najmocniejszym jenem), tutaj może być podobnie.

    Mała analiza: http://www.sobieski.org.pl/news.php?id=756