eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCIA bez zgody sądu będzie mogła zajrzeć na nasze konta bankoweRe: CIA bez zgody sądu będzie mogła zajrzeć na nasze konta bankowe
    From: "bradley.st" <b...@g...pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: CIA bez zgody sądu będzie mogła zajrzeć na nasze konta bankowe
    Date: Mon, 7 Dec 2009 15:03:14 -0800 (PST)

    On 7 Gru, 04:08, BK <b...@g...com> wrote:

    > Moga uzyskac dane kazdego kto korzysta z SWIFT, przeciez nie trzeba
    > jakos byc bardzo zorientowanym zeby wiedziec, ze uslugi bankowe malo
    > kiedy posluguja sie "parametrem" obywatelstwa. Zwlaszcza w UE.
    >
    > Jak robisz przelew Elixirem to GIIF/rzad polski ma dostep do tych
    > danych tak czy nie? :) Co za roznica jakiego jestes obywatelstwa skoro
    > nasz rzad "filtruje" elixir? :)
    >
    > Podobnie jest z kazdym innym systemem. W przypadku SWIFT jest to
    > jedyny system "ogolnoswiatowy" ale ulokowany i obslugiwany jest w UE.
    > USA nie dostalo dostepu do systemu elxir i analogicznych systemow w
> [...]

    Ale sluzby USA maja dostep do danych SWIFTu (SWIFTa?) od lat! Banki w
    UE ostrzegaly klientow od dawna, nawet w Polsce niedawno zaczely
    informowac kto moze otrzymac dane z przelewu SWIFT.

    Cala sensacyjnosc i zamieszanie sa dla mnie niezrozumiale w tym
    kontekscie. No chyba ze chodzi o to, ze banki europejskie beda teraz
    musialy ujawniac DODATKOWE informacje o swoich klientach na zadanie
    CIA - tzn. ponad to, co CIA juz sobie wygrzebala ze SWIFT. Ale to by
    byla sluzalczosc gorsza niz np. wyslanie kilkuset polskich zolnierzy
    do Afganistanu na pierwsze gwizdniecie Obamy... A, przepraszam, to sie
    wlasnie dzieje...

    Oryginalny artykul z The Sunday Times nie pomaga:

    http://www.timesonline.co.uk/tol/news/uk/crime/artic
    le6945972.ece