  • Data: 2005-07-15 09:50:52
    Temat: Re: CPN i odmowa autoryzacji...
    Od: Maciej Bebenek <m...@t...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    nod napisał(a):

    > 1. Załóżmy, że po godzinie wszystko z terminalem wraca do normy,
    > dokonuję autoryzacji (ręcznie wpisuję nr karty), ale na slipie nie mam
    > podpisu klienta. Klient składa reklamację w banku, że obciążyłem mu
    > kartę a ja nie mam dowodu (podpisu), że rzeczywiście on ją dokonywał.
    > Czy nie może tak być?
    > 2. Założenia jak powyżej, czy nie może to być polem do przekrętów gdyż
    > kasjer zawsze może na podstawie danych z karty dokonać autoryzacji na
    > dowolną kwotę?

    Stąd pisałem o "zawodzie podwyższonego ryzyka" ;-) Ale jest to problem
    od chwili, kiedy istnieją karty płatnicze.

    Pamiętaj, że w przypadku, gdy numer wprowadza się ręcznie, jest to
    odnotowane w POSie (i z reguły na wydruku). W Twoim interesie leży, żeby
    mieć podkładkę na dokonaną sprzedaż.

    > I jeszcze jedno - mówimy o kartam embosowanych czy również o płaskich?

    Z reguły wypukłe, chociaż część płaskich też może być obciążona bez
    fizycznej obecności karty w terminalu.

    M.