  • Data: 2004-04-21 16:05:44
    Temat: Re: Centralny Rejestr Dłużników-gdzie się znajduje???
    Od: Michał 'Amra' Macierzyński <m...@p...pl> szukaj wiadomości tego autora

    kam <X#k...@w...pl.#X> wrote:
    > Że zachowanie operatora nie było zgodne z prawem (przy założeniu że
    > chodzi o konsumenta, ale też tylko do takiego odnosi się obowiązek
    > wysłania wezwania do zapłaty). Informacja o takim zadłużeniu nie może
    > być bowiem przekazane do BIG - pkt 2 poniżej.

    Nie chce mi sie wgryzac w trwesci kilku ustaw, ale przeczytaj sobie pkt 7my.
    Jesli sa wymienieni - a sa - to znaczy, ze moga przekazywac informacje - i
    to m.in. dla nich byla ta ustawa.

    Art. 7. 1. Informacje gospodarcze o zobowiązaniach konsumentów mogą
    przekazywać do biura wyłącznie następujący przedsiębiorcy:

    1) banki;
    2) oddziały banków zagranicznych;
    9) operatorzy lub podmioty udostępniające usługi telekomunikacyjne;
    10) świadczący usługi dostawy energii elektrycznej, ciepła, paliw gazowych,
    wody, odprowadzania nieczystości lub wywozu śmieci;
    11) zawierający w imieniu i na rzecz banków umowy kredytu ratalnego lub
    kredytu odnawialnego połączonego z kartą kredytową (instytucje pośrednictwa
    kredytowego);
    12) wykonujący działalność w zakresie udzielania pożyczek pieniężnych,
    działający w formie spółek handlowych;
    14) spółdzielnie mieszkaniowe;
    15) wspólnoty mieszkaniowe;
    16) wynajmujący lokale;
    17) świadczący usługi przewozu osób w regularnej komunikacji publicznej;
    21) operatorzy telewizji kablowej i satelitarnej.

    http://www.PRnews.pl