  • Data: 2003-06-11 23:01:09
    Temat: Re: Centrum Visa i Lukas Bank (KK)
    Od: "valet" <v...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Nie wiem, jak jest w Citi, tu mowimy o Lukasie. W Lukasie jest tak, ze jak
    > wplacasz, zwieksza sie saldo.

    A czy ja twierdziłem, że w Citi nie zwiększa ?

    Pewnego dnia omylkowo posiadacz drugiej karty
    > do rachunku wyplacic 1500 zl z bankomatu. Nastepnego dnia "splacilem" te
    > pomylke przelewem i obeszlo sie bez odsetek (choc byla spora prowizja od
    > wyplaty).

    A czegóż ma dowodzić ten przykład ?
    Pamiętam, że jakiś czas temu ktoś pisał na tej grupie o takim przypadku jaki
    opisałeś, być może Ty. Padło wówczas stwierdzenie, że autorowi nie udało się
    ustalić dlaczego bank tak potraktował tą wpłatę. Nikt tego pózniej nie
    potwierdził, ani temu nie zaprzeczył. Być może ten bezodsetkowy kredyt
    gotówkowy działa, tak jak kiedyś w Citku działała (wiem, wiem "tu mówimy o
    Lukasie") spłata całkowitego zadłużenia tuż przed wygenerowaniem kolejnego
    wyciagu - ale już nie działa.
    To o czym piszesz świadczy raczej o tym, że dokonana wpłata nie tyle
    powiększyła saldo dostępnych środków, co spowodowała utrzymanie limitu
    kredytowego na poziomie sprzed wypłaty gotówki. Zapytasz a jaka to różnica
    skoro saldo dostępnych środków = dostępny limit kredytowy ? Zasadnicza;
    zwykle w przypadku polskich KK jest tak, że wypłata gotówki powoduje
    rozpoczęcie naliczania odsetek, a wpłata powiększa saldo dostępnch środków.
    A Tobie odsetek nie naliczyli, więc operacja ta została potraktowana w
    odmienny sposób (tak jak rozliczenie transakcji). Tak więc przykład który
    podajesz jest na tyle nietypowy, że nie warto go używać na uzasadnienie
    tezy , że "w Lukasie jest tak, ze jak wplacasz, zwieksza sie saldo"

    Pozdrawiam
    Piotrek