    From: "mg" <maciej2@spam i wypaczenia won.icpnet.pl>
    Newsgroups: pl.biznes.banki,pl.biznes.wgpw
    Subject: Re: Ceny zlota w Polsce
    Date: Sat, 8 Mar 2003 17:46:46 +0100

    1 gram to prawie 44 zł przy cenie 350/uncje w najwyzszej próbie.
    Rzeczywiscie złoto w tym PRL jest obłożone vatem 22%:(((
    (przy sprzedazy)
    Jakies błedy masz w wyliczeniach
    jesli piszesz, ze w sprzedazy uncja jest za ok 2100 to gram =67,5
    http://www.kitco.com/jewelry/dwt-oz-gram.html
    NBP to lichwiarz w tym przypadku.
    Moge załatwić taniej ale nadal z vatem.
    Mozesz kupić na firme (lokata ??) i odjąć vat naliczony ( chyba obecnie nie
    jest wymagana koncesja)
    ale problem jest wtedy taki ze musisz później
    sprzedac to złoto z vatem tzn ktos musi Ci zapłacic ten vat - zeby to
    było opłacalne.+ potencjalny podatek dochodowy.

    mg

    "Wojciech Apel" <wojtek@noospam..pik-net.pl> wrote in message
> [...]
    >
    > 1) na gieldzie w Londynie cena 1 uncji to okolo 350$ czyli na naszej
    > 1400zł. To samo w gramach daje - 1 gram okolo 10$ czyli kolo 40zl.
    >
    > 2) NBP skupuje zloto po 42zł za gram czyli się mniej wiecej zgadza.
    >
    > 3) Wszędzie gdzie sprzedają złoto ceny są znacznie wyższe: 1 uncja to
    okolo
    > 2100zl a gram 61zł, czyli 30% drożej. To bardzo duża różnica, której nie
    > rozumiem.
    >
    > Pierwszy mój pomysł to VAT o ile rzeczywiście tak jest, że złoto jest (?)
    > towarem. Pozostałe 8% to pewnie już marża z którą można się zgodzić. Ten
    VAT
    > jednak mi nie pasuje. Czy jak NPB wypuszcza złote monety to też je
    VAT-uje?
    > A może jaa czegoś nie wiem?
    >
    > W.

    ---