-
Data: 2020-07-16 20:01:53
Temat: Re: Chargeback to fikcja
Od: Poldek <p...@i...eu> szukaj wiadomości tego autora
[ pokaż wszystkie nagłówki ]W dniu 2020-07-16 o 19:08, J.F. pisze:
> Użytkownik "Poldek" napisał w wiadomości grup
> dyskusyjnych:reps8s$1fmm$...@g...aioe.org...
> W dniu 2020-07-16 o 13:29, Liwiusz pisze:
>>>> Obciążenie karty było niesłuszne, gdyż karta utraciła ważność kilka
>>>> miesięcy wcześniej.
>>
>>> Ależ to nie jest powód, aby opłata nie mogła być pobierana. To znaczy
>>> przez jakiś czas technicznie nie było to możliwe, ale w końcu ważność
>>> karty została aktywowana - w końcu karta to unikalny jej numer, a nie
>>> sam plastik.
>
>> Ważność karty nie została aktywowana. Karta utraciła ważność z powodu
>> upływu terminu jej ważności.
>> Została wydana nowa karta. Nowa karta ma ten sam numer karty imię i
>> nazwisko posiadacza. Ma inną datę wydania, inną datę ważności i inny
>> kod CVV/CVV2.
>
>> Specjalnie w celu eksperymentu spróbowałem zapłacić starą kartą i nie
>> dało się. Karta nie zadziałała. Tzn. nastąpiła odmowa realizacji zapłaty.
>
> Ale to nowa platnosc. Przy ktorej ktos sprawdza date waznosci i moze
> nawet banku nie pyta - bo od razu widzi, ze po terminie.
>
> Musialbys jakąc cykliczną płatność zainicjowac na karcie, ktorej sie
> wkrotce skonczy waznosc.
>
>> Czy próbowałeś kiedyś zapłacić kartą, której termin ważności już minął?
>> Jak już wspomniałem wcześniej - wszystkie inne serwisy z odnawialną
>> subskrypcją po upływie daty ważności starej karty przysłały monity o
>> aktualizację danych dot. płatności. Także siłownia. Jeżeli nie
>> zaktualizowałem, to zablokowały usługę i nie odblokowały aż do chwili
>> podania danych nowej karty.
>
> Teraz moze nieglupio, dawniej ... karta wazna rok ... czy jednak dwa lata ?
>
>>> Robiłem dwa czarczbaki w Citi bez zastrzegania karty. Oba pozytywne.
>>> Oczywiście należało odpowiednio umotywować dlaczego usługa nie była
>>> wyświadczona (raz były to bilety autokarowe, drugi raz jakiś nocleg w
>>> hotelu).
>>> Stwierdzenie, że się chce zwrot, bo tak, to trochę za mało, i jakbym
>>> tak zrobił, to nie zdziwiłbym się, że bank by odmówił.
>
>> Chyba jestem mało komunikatywny, ale chodzi o to, że bank nie odmówił
>> zwrotu pieniędzy. Bank się tym w ogóle nie zajął. Po raz następny
>> piszę, że bank odmówił _rozpatrzenia_ reklamacji (nie odmówił uznania,
>> ani nie wydał decyzji odmownej). Bank uzależnił możliwość
>> _rozpatrzenia_ reklamacji od tego, czy dokonam zastrzeżenia karty.
>> Jeżeli to jest niezrozumiałe, to mogę napisać jeszcze raz, albo kilka
>> razy. Bank zarejestrował wpłynięcie reklamacji, nadał sprawie swój
>> numer, a potem odpisał, że nie będzie zajmował się kwestią tego, czy
>> oddać pieniądze na rachunek, czy nie oddać jeżeli najpierw nie złożę
>> dyspozycji zastrzeżenia karty.
>
> ale moze za duzo napisales - ze jakas karta, co to nie byla aktywowana ...
>
> https://www.mbank.pl/indywidualny/karty/pytania-i-od
powiedzi/chargeback/
>
> aczkolwiek
>
> "Zależnie od powodu złożenia reklamacji, obowiązują różne dodatkowe
> wymogi dotyczące uruchomienia procedury chargeback, jak np.:
> zastrzeżenie karty, uprzednie wystąpienie o kopię dowodu dokonania
> transakcji, załączenie podpisanego przez posiadacza karty oświadczenia,
> dokonanie zgłoszenia sytuacji Policji, próba samodzielnego wyjaśnienia
> sprawy ze sprzedawcą lub załączenie dodatkowych dokumentów
> potwierdzających rację klienta.
>
> W związku z powyższym, posiadacz lub użytkownik karty wydanej przez
> mBank powinien być świadomy, że bank może się do niego zwrócić z prośbą
> o dostarczenie dodatkowych dokumentów lub wykonanie określonych czynności."
>
>> Czyli bankowi chodzi o to, że stawia warunek - najpierw mam złożyć
>> dyspozycję zastrzeżenia karty, a potem reklamacja będzie podlegała
>> rozpatrzeniu. Bank tego wprost nie napisał, ale zgaduję, że chodzi o
>> tą kartę, którą teraz posiadam i która jest ważna. Chociaż do
>> obciążenia posłużono się danymi innej karty, która utraciła ważność
>> kilka miesięcy przed obciążeniem.
>> Jeżeli złożę dyspozycję zastrzeżenia karty, to wtedy bank ROZPATRZY
>> reklamację i zakomunikuje swoją decyzję, czy odda pieniądze, czy nie
>> odda. Ale ja nie jestem chętny, aby złożyć dyspozycję zastrzeżenia
>> karty, gdyż zapłaciłem opłatę za rok z góry i na bieżąco korzystam z
>> aktualnie ważnej karty.
>
> a to nie byla ta karta, co jej nie aktywowales ?
>
Jeszcze przed otrzymaniem fizycznie do ręki nowej karty zaczynają się
problemy z aktualną kartą, która nadal ma kilka tygodni ważności przed
sobą. Nie można załadować/rozładować karty przez WWW (ale można przez
mobile). Po reklamacji pojawia się znów możliwość
załadowania/rozładowania przez WWW, ale znika przez mobile. Potem
pojawia się w obu kanałach i znika w obu. Taka zabawa zaczyna się ok. 2
miesiące przed upływem ważności posiadanej karty, na ok. 2 tygodnie
przez otrzymaniem nowej karty. Nie mając nowej karty fizycznie,
aktywowanie jej - do czego stara się skłonić bank gdy kontaktuję się z
infolinią - nie ma sensu, gdyż nie znam CVV, czyli karta jest bezużyteczna.
Karty nie aktywowałem przed upływem terminu ważności starej karty. Nie
aktywowałem jej też pierwszego dnia po upływie terminu ważności starej
karty. Ani nie aktywowałem jej drugiego dnia, ani trzeciego, ani
czwartego. Obecnie posiadaną i aktywną kartę aktywowałem jakieś 2-3
tygodnie po zakończeniu ważności karty, która wcześniej utraciła
ważność. Od czasu utraty ważności przez starą kartę wszystkie serwisy i
usługi polegające na cyklicznym pobieraniu opłaty zaczęły przysyłać
monity o aktualizację danych płatności. Także po aktywacji nowej karty
nadal przychodziły monity o aktualizację danych dot. płatności. Jeżeli
nie zaktualizowałem danych dot. płatności, to usługi były blokowane.
Zaden serwis nie pobrał "samodzielnie" pieniędzy z nowej karty.
Wszystkie serwisy przysyłały monity o aktualizację danych dot. płatności
i potem blokowały usługi. Dopiero kiedy podałem dane nowej karty, czyli
ten sam numer karty, który miała stara karta, to samo imię i nazwisko,
oraz nową datę ważności i nowy CVV, dopiero wtedy usługi były
odblokowane. Nowe dane podawałem w tych serwisach, z których korzystam i
chcę korzystać. Z tego jednego serwisu nigdy nie chciałem korzystać
ponad siedmiodniowy okres próbny. Przed upływem okresu próbnego
zalogowałem się i pracowicie klikając odznaczyłem wszystkie opcje
dotyczące cyklicznego odnawiania płatności. Serwis przysyłał przez wiele
miesięcy monity, żebym jednak płacił. Ja uparcie nie płaciłem i nie
korzystałem. Serwis przysyłał mi ostrzeżenia, że jeśli nie zapłacę, to
utracę u nich konto - w to mi graj - więc cały czas nie płaciłem. Aż
jednego dnia dostałem podziękowanie za dokonanie płatności. Jakim cudem
obciążono moje konto posługując się danymi karty, która utraciła ważność
kilka miesięcy wcześniej? To chciałem wyjaśnić z bankiem. Bank postawił
warunek - wyjaśnianie zacznie się nie wcześniej, niż złożę dyspozycję
zastrzeżenia karty. O jaką kartę bankowi chodzi? Tego nie napisał. Mogę
się tylko domyślać, że nie chodzi bankowi o to, żebym złożył dyspozycję
zastrzeżenia karty, która od ładnych paru miesięcy jest nieważna. W
takim razie musi chodzić o kartę, którą teraz się posługuję. Jaki to ma
sens? Tylko taki, żeby skłonić mnie do rezygnacji z uciążliwej dla banku
sprawy z reklamacją.
Następne wpisy z tego wątku
- 17.07.20 09:56 Liwiusz
- 17.07.20 10:11 Poldek
- 17.07.20 10:12 Poldek
- 17.07.20 21:42 witrak()
- 17.07.20 21:49 witrak()
- 18.07.20 09:49 Liwiusz
- 18.07.20 14:31 ąćęłńóśźż
- 18.07.20 17:42 witrak()
- 22.07.20 13:18 Poldek
- 22.07.20 14:49 WAM
- 22.07.20 19:06 Alf/red/
- 24.07.20 09:44 witrak()
- 24.07.20 10:32 witrak()
- 24.07.20 12:05 WAM
- 25.07.20 08:39 witrak()
Najnowsze wątki z tej grupy
- w Polsce jest kryzys
- mBank mKsiegowosc
- gotówkowe zjeby
- Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- Jutro to dziś...
- leć gołombeczku
- PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- Prawdziwy/fałszywy bank
- Velo dał mi bezpłatny debet...
- Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- zloto
- Velo częściowo ugiął się...
Najnowsze wątki
- 2024-11-13 w Polsce jest kryzys
- 2024-11-12 mBank mKsiegowosc
- 2024-11-06 gotówkowe zjeby
- 2024-11-01 Mamy WZROST! O 50% wzrosła ilość kredytów gotówkowych
- 2024-11-01 Jutro to dziś...
- 2024-10-22 leć gołombeczku
- 2024-10-19 PUE ZUS -- administracyjna nuda...
- 2024-10-15 Prawdziwy/fałszywy bank
- 2024-10-13 Velo dał mi bezpłatny debet...
- 2024-10-07 Karta MasterCard z ALIOR za granicą.
- 2024-10-05 Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-05 Re: Z cyklu oszuści w akcji. ja się nie złapię ale może komuś pomoże
- 2024-10-03 zloto
- 2024-09-23 Velo częściowo ugiął się...