  • Data: 2016-03-21 23:50:44
    Temat: Re: Ciekawe orzeczenie - bank ma oddać kasę
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Sebastian Biały <h...@p...onet.pl> writes:

    > Mamy inne i raczej wirtualne doswiadczenia.

    Elektroniką zajmuję się od kilkudziesięciu lat (śmiesznie to brzmi ale
    formalnie jest prawdą) więc możesz traktować to, co napisałem, jako
    niewirtualne.

    > Ale token nie przekracza
    > poziomem komplikacji zabawkę chińską grającą melodyjki za $0.5. Nie
    > bardzo widzę powód dla którego mialo by to być specjalnie lepiej
    > wykonane niż chiński szit. Ostatecznie dla jakiś debili w garniturach
    > przygotuje się wersję pakowaną w szczotkowane aluminium z identycznym
    > wsadem.
    >
    > Kto mówi o klawiaturze ekranowej? To zwykła pojemnosciowa już nie
    > wystarczy? Kosz produkcji oscyluje w okolicy $0 bo jest częścią
    > obudowy. Jest wieczna bo nie zawiera mechaniki.

    W sensie "sensora" z jakimś FETem (zabezpieczonym diodami) na wejściu,
    tak jak to kiedyś było robione w sprzęcie np. RTV?
    Niepopularne i mało pewne rozwiązanie. Gumowa klawiatura rezystancyjna
    kosztuje poniżej dolara i (dobrze zrobiona, z uszczelnieniami) jest dużo
    lepsza (chociaż nie idealna).

    Ale klawiatura to drobiazg. Potrzebny jest ekran, który wyświetli
    informacje nt. zlecanego właśnie np. przelewu, oraz kanał, którym token
    dowie się co ma wyświetlić. To ostatnie można zrobić np. przez USB -
    taniej, ale wprowadzając poważne ograniczenia w funkcjonalności (np.
    nie będzie działać tam, gdzie nie ma dostępu do USB, albo gdzie nie ma
    właściwego sterownika itp). Lepszym rozwiązaniem jest kamera, która
    obserwuje obraz wyświetlony na ekranie (typowo kod QR).

    Nie można tego pominąć, jeśli chcemy, by to było bezpieczne.

    W sumie, potrzebujesz:
    - ekranu do wyświetlenia informacji, w dzisiejszych czas pewnie jakiegoś
    IPS 320x200 3" MIPI (może SPI?)
    - kamery, pewnie jakieś 640x480, MIPI albo USB, cała kamera wielkości
    np. 3mm x 3mm.
    - w celu zmniejszenia wielkości użyłbym jednak ekranu dotykowego, może
    być rezystancyjny
    - no i musi tym sterować procesor, do którego podepniesz te peryferia.
    - bateria itd.

    > Skąd się wzieło $15
    > przy produkcji idacej w milionach sztuk?

    Taka skala produkcji (w kontekście konkretnej serii konkretnego
    producenta) jest mało realna, ale też niepotrzebna, bo przy o rząd
    wielkości mniejszych seriach koszty są praktycznie identyczne.

    Opowieści jak to można zrobić za $0.5 można między banki włożyć.

    Przy czym akurat dla mnie cena $15 nie jest żadnym problemem. Ale
    domyślam się, że dla banku to zbyt drogo (pomijając klientów firmowych
    itp).
    --
    Krzysztof Hałasa