    From: k...@p...onet.pl
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Citibank MasteCard potajemnie podwojnie przeliczany
    Date: 21 Jan 2006 22:07:08 +0100

    > banki
    > podobn
    > zostala
    > bazowej
    >

    > Moga sobie zmieniac. Ja jednak chce o tym wiedziec (nie zawieralem umowy z
    > Mastercardem ale z Citibankiem)i psim obowiazkiem banku jest mnie o tym
    > powiadomic.
    > MC w Citi wybralem wlasnie dlatego, ze byla rozliczana wprost z EUR na PLN.

    De facto nic sie nie zmienilo - EUR->PLN kiedys jest przeliczone dzis
    EUR->USD->PLN w takiej sposob, ze nie ma roznicy. Jest to zabieg czysto
    techniczny wymuszony przez MC. Wiec dzis jezeli zaplacisz Citkowym MC w Europie
    zamiast citkowa VISA, to nadal jest korzystniej.

    Czy Citi ma obowiazek o tym informowac? Nie wiem. Na pewno ma obowiazek
    poinformowac o zastosowanym kursie waluta orginalna na PLN. Co z reszta wyraznie
    czyni - widac na wyciagu przy danej transakcji.

    > Po drugie upewnilem sie ze MC w PeKao SA jest NADAL rozliczana wprost z EUR
    > na PLN bez USD a wiec nie jest prawda to, co napisales. No chyba, ze sam
    > bank nie wie, jak rozlicza.....

    A kto Ci to potiwerdzil? Dzial operacyjny tego banku? Nawet jezeli tak twierdza,
    to wcale nie wyklucza to, ze waluta techniczna jest USD. Przy neutralnosci
    przeliczenia moga spokojnie twierdzic, ze karta jest przeliczana "jak" przez
    EURO. O ile mi wiadomo wszytskie banki przeszly na takie rozwiazanie w zeszlym roku.

    Pozdrawiam,
    Karciarz