    From: BartekK <s...@N...org>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Citibank i KK zbliżeniowe - fikcja
    Date: Tue, 10 May 2011 00:13:57 +0200

    W dniu 2011-05-09 23:16, mvoicem pisze:
> [...]
    Niestety, ale ten ktoś tłumaczący - albo nie miał pojęcia o co w tym
    chodzi, albo był bardzo optymistycznym uspokajaczem.
    Od strony technicznej przy kartach płatniczych zbliżeniowych mamy prawie
    to samo co przy kartach rfid. A atak "przedłużamy sygnał przez inne
    medium, np internet" na rfid (jak i na inne karty czipowe) jak
    najbardziej został już zaprezentowany/sprawdzony/używany w praktyce.

    Wcale mnie to nie pociesza że "to się nie będzie opłacać zrobić" - skoro
    będzie się dało, to prędzej czy później ktoś to zrobi, choćby dla hecy.
    Podobnie jak swego czasu pewien nieletni chłopaczek wykolejał tramwaje
    (w Poznaniu?) bo okazało się że złamać system zdalnego sterowania
    zwrotnicami jest dość prosto. Co z tego że się to nie opłaca albo nie ma
    zysku, komuś jest wesoło a ktoś inny traci.

    > Wzbudź mi obwód rezonansowy przez internet 3g, o którym mówił Bartek.
    Nie mogę (z powodów zawodowych itd) podawać szczegółów konkretnych, ale
    karta zbliżeniowa działa niejako na 2 poziomach:
    - fala radiowa z terminala niesie szyfrowaną transmisję do czipu karty
    ale też:
    - fala radiowa z terminala niesie energię zasilającą kartę
    i karta odpowiada swoim małym nadajniczkiem swoją transmisją
    zaszyfrowaną. Przy ataku "przedłużaczowym" po prostu wstawiamy odbiornik
    przy terminalu, który działa jak karta - ale nie deszyfruje nic, tylko
    wyławia samą transmisję, energii fali nie używając, transmisja
    oddzielona (ale nadal zaszyfrowana) leci np przez 3G do drugiego
    nadajnika, gdzie jest zamieniana znów na falę radiową, która już zasila
    prawdziwą kartę i dostarcza do niej transmisję, karta więc odpowiada (bo
    została zasilona energią, i zrozumiała że to czytnik do niej gada), a to
    co "drugi nadajnik" odbierze - przesyła spowrotem do pierwszego, tego
    przy terminalu... Problemem są tylko opóźnienia w transmisji przez sieć
    i szybkość przełączania z nadawania na odbiór, ale to sprawy techniczne.

    --
    | Bartłomiej Kuźniewski
    173