eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plFinanseGrupypl.biznes.bankiCitibank- karta kredytowa-system bezpieczeństwaRe: Citibank- karta kredytowa-system bezpieczeństwa
  • Data: 2005-07-27 15:05:15
    Temat: Re: Citibank- karta kredytowa-system bezpieczeństwa
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]

    "Seba" <b...@g...SKASUJ-TO.pl> writes:

    > a jeszcze apropo' chargeback'ow - zaden bank nie ma 100% skutecznosci w
    > odzyskiwaniu kwot spornych, a poza tym sam proces reklamacyjny potrafi trwac
    > i kilka miesiecy podczas gdy kasa banku jest wtedy zamrożona - chocby z tego
    > powodu zbytnio sie im nie dziwie

    Odzyskiwanie kwot spornych w ogole i chargebacki to inne sprawy.
    Chargeback jest robiony podobnie jak charge (fakt, zaden bank nie ma
    100% skutecznosci w obciazaniu). W przypadku internetowych zakupow
    ryzyko ponosi praktycznie tylko sklep, bank albo uznaje reklamacje
    klienta i zwykle robi chargeback, albo nie uznaje (i wtedy raczej
    chargebacku nie robi).

    Z drugiej strony sklep ma prawo, w niektorych okolicznosciach, ponowic
    obciazenie. A bank ma prawo, w niektorych okolicznosciach, zrobic
    ponownie chargeback.

    Generalnie nie ma tu duzo spornych kwestii. Bank nie musi sie bac, ze
    sprzedawca np. nie odda pieniedzy, bo sprzedawca nie ma tu wiele do
    gadania - odpowiada za niego acquirer.

    Banki placa glownie za transakcje z fizyczna obecnoscia utraconej
    przez posiadacza karty, wykonane przed jej zastrzezeniem, jesli
    oczywiscie nie placi za nie ich klient i jesli nie ma podstaw do
    wylgania sie przed sprzedawca.
    --
    Krzysztof Halasa

Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj


Następne wpisy z tego wątku

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1