  • Data: 2008-10-23 12:25:24
    Temat: Re: Co się dzieje z Polbankiem?
    Od: "Eneuel Leszek Ciszewski" <p...@c...fontem.lucida.console> szukaj wiadomości tego autora

    "jureq" gdpkpm$kei$...@n...onet.pl

    > Popołudniowe wypłaty z euronetu są liczone do odsetek z datą następnego
    > dnia. Klasyczny oscylator. Podobnie jak w Inteligo, tylko oprocentowanie
    > wyższe. "Bagsik i S-ka" też wykorzystywali ten efekt, tylko na nieco
    > większą skalę. Jak to sie skończyło, to chyba wiesz.

    Nie wiem, jak teraz, ale niedawno nie tyle popołudniowe, co w ogóle
    wypłaty z takiego bankomatu obciążały konto dopiero po kilku dniach.

    Oscylator Bagsika wykorzystywało ,,pół miliona'' Polaków niejako siłą ;)
    rzeczy -- czek potwierdzony nie obciążał od razu konta (potwierdzenie było
    ważne 30 dni) a był równoważny gotówce w chwili wystawienia potwierdzenia.
    Jednocześnie miałeś pieniądze w kieszeni (w postaci takiego czeku) i na
    koncie (zazwyczaj subkoncie) gdzie procentowały, zazwyczaj bardzo korzystnie.

    Bagsik nie z powodu oscylatora wszedł w konflikt z prawem. :)

    Oscylator nie tylko był dozwolony prawnie, ale wręcz nie można było z niego
    nie korzystać przy płaceniu czekami potwierdzonymi, a był to bodaj jedyny
    sposób płacenia ,,dużych'' pieniędzy w Polsce w tamtych czasach.

    I dziś można korzystać z tego ,,dobrodziejstwa'' -- Polbank przecież nie
    zabrania pobierania pieniędzy w galeriowych bankomatach.

    --
    .'O`-' ., ; o.' eneuel@@gmail.com '.O_'