    From: Budzik <b...@p...o.n.e.t.pl.nie.spam.oj>
    Newsgroups: pl.biznes.banki
    Subject: Re: Co za BZDURA [mbank]
    Date: Thu, 20 Aug 2009 10:00:17 +0000 (UTC)
    <2...@b...poznan.pl>
    <h6j5nc$ob1$1@atlantis.news.neostrada.pl>

    Osobnik posiadający mail p...@g...com napisał(a) w poprzednim odcinku co
    następuje:

    > A tu może pojawić się problem. Dotyczący odszukiwania danych, założeń
    > rozwojowych systemu bankowego.
    > Inaczej wygląda podanie numeru ID i odszukanie a inaczej wygląda
    > filtrowanie całej bazy danych czy klient ma już inne konta podając do
    > tego tyle danych.
    > Banki pracują wtedy na tz hurtowniach danych gdzie pewne operacje
    > wykonują sie w nocy. Jeśli klient nie pamięta ze miał konto i chce je
    > założyć to może pojawić np. online (na poczekaniu) to taka sytuacja może
    > się pojawić.
> [...]

    po pierwsze jednak nie 8 milionów rekordów a 2 miliony bo przeciez bank nie
    bedzie szukał klienta w tabeli z kontami tylko w tabeli z klientami,
    prawda?
    Po drugie, ja nie twierdze, ze ta informacja powinna pojawic sie na stronie
    (co prawda nie widze wielkiego niebezpieczenstwa, ze ktos dowie sie iz mam
    gdzies konto, niemniej wskazano ze moznaby tak to sprawdzic).
    Ale zwracam uwage, ze klietka złozyła wniosek przez net, po czym pojechała
    do mPunktu i ta weryfikacja powinna odbyc sie gdzies pomiedzy. I jest czas
    na sprawdzenie, na przetwarzanie nocne itd.
    Zreszta nie przesadzajmy - select na bazie majacej 2 miliony rekordów to
    nie jest znowu jakies wielkie wyzwanie dla dzisiejszych systemów.

    "Każdy kiedyś osiągnie najwyższy stopień niekompetencji
    Tylko że politycy go osiągają tuż po wyborach"