  • Data: 2009-07-15 13:29:54
    Temat: Re: Co zamiast mBank?
    Od: Krzysztof Halasa <k...@p...waw.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Robert Kois <k...@h...pl> writes:

    > Zapomnij o sprzęcie i o OSach bo delikatnie mówiąc odpływasz. W naszych
    > rozważaniach ważna jest warstwa aplikacyjna.

    A z jakiego dokladnie powodu?
    Co to w ogole jest warstwa aplikacyjna to nawet nie pytam.

    > Zdefiniuj "na bieżąco".

    Przeciez napisalem ponizej.

    > Co nie oznacza, że w momencie otrzymania odpowiedzi są nadal aktualne.
    > Wystarczy, że w trakcie odpowiadania zostanie zaksięgowana kolejna sesja
    > KIR i saldo o które spytałeś aktualne nie jest.

    Oczywiscie ze nie oznacza. Tak samo jak napiszesz "ls -al" i zobaczysz
    wynik to nie oznacza, ze te dane sa wciaz aktualne. Tyle ze to nie ma
    nic do rzeczy, istotne jest by dane nie byly starsze niz moment ich
    zażądania.

    > Tylko widzisz to da się zrealizować bez onlineowści rozumianej tak jak ty
    > ja rozumiesz.

    Nie "tak jak ja ja rozumiem". Tak jak sie ja normalnie rozumie.

    > Wystarczy, że system pośredniczący keszuje dane, kiedy
    > rzeczywiście zostaną zaaplikowane na rzeczywistym systemie transakcyjnym to
    > już nie problem klienta.

    Nie da sie tego zrobic, bo np. (jak sam napisales) moze zostac
    zaksiegowana kolejna sesja KIR itp. i "system posredniczacy" nie bedzie
    o tym wiedzial.

    Chyba, ze caly dostep do bazy przechodzi przez ten "system
    posredniczacy", ale wtedy logicznie jest to element systemu
    transakcyjnego i trudno tu mowic o offlinowosci. BTW bankowe systemy
    transakcyjne czesto tak dzialaja, google np. "Reliable Transaction
    Router". Jak myslisz, DEC (HP) okresla takie rozwiazanie moze jako
    offlinowe? :-)

    > Oznacza to tylko, że zostały wygenerowane "dane" dla KIR. To czy przelew
    > zostanie wykonany to zupełnie inna kwestia. I tu znów pytanie co rozumiesz
    > pod pojęciem "wykonanie przelewu"

    A skad wiesz ze KIR ma brac w tym udzial? Przeciez napisalem ze sam KIR
    nie dziala online, sa jednak rozne przelewy, takze np. wewnetrzne.

    > Ile systemów bankowych widziałeś?

    Ilosc nie ma tu znaczenia, wazna jest jakosc, czyli na ile dobrze
    chociaz jeden z nich poznales?

    > Bo ja kilka (aczkolwiek przyznaję się bez
    > bicia, że bardziej backend niż frontend).

    To nie opowiadaj bajek, bo z nich wynika, ze "backend" to widziales
    moze, ale raczej monitora kasjerki.
    --
    Krzysztof Halasa